۱۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۱۳۲۴۷۸
امام جمعه اهر:

تحقق رهنمودهای رهبری، استراتژی عبور از تحریم‌ها است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجی زاده تحقق رهنمودهای رهبری، در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه‌ایرانی را استراتژی واحد عبور از تحریم‌ها دانست.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر

 

حجت الاسلام علی حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذبایجان‌شرقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که جنجال رسانه‌ای غرب پس از تحریم‌ به ظاهر نفتی ایران، جنگ روانی علیه ملت است، اظهار داشت: استکبا جهانی خود بهتر می داند که تحریم نفتی ایران غیرممکن است، چراکه نه غرب قادر به تحقق آن است و نه ایران عاجز از فروش نفت خود، از این رو روی به جنجال رسانه‌ای علیه کشورمان آورده است.

 

امام جمعه اهر با بیان این‌که ملت ایران در طول 32 سال تحریم خصمانه، به‌عنوان توفیقی اجباری در بسیاری از بخش‌ها خودکفا شده است، خاطرنشان کرد: اگر مقامات غربی نگاهی به چند سال گذشته داشتند، می فهمیدند که تحریم‌ها دیگر کارساز نخواهد بود، استکبار یک بار تحریم بنزین را آزمود که در نهایت شکست مفتضحانه‌ای نصیبش شد.

 

حجت الاسلام حاجی زاده با تاکید بر این‌که نفت ایران مشتریان خاص خود را دارد، افزود: غرب با اعمال این حریم، تنها خود را از منابع سرشار انرژی ایران محروم کرد، البته این امر در شرایطی که بحران اقتصادی غرب را فرا گرفته، موجب افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی نیز شده است.

 

وی تصریح کرد: در شرایطی که بحران مالی و اقتصادی، فقر، بیکاری، اعتراضات گسترده مردمی و همچنین اخراج کارگران روز به روز شرکت‌ها و بنگاه‌های تجاری غرب را اسیر خود کرده است، اقدام دولتمردان غربی در تحریم نفتی ایران، بر مشکلات مردم این کشورها خواهد افزود.

 

 عضو شورای استانی حوزه علمیه آذبایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود تحقق رهنمودهای رهبری، در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه‌ایرانی را استراتژی واحد عبور از تحریم‌ها دانست و گفت: ملت ایران با خودکفایی در عرصه‌های مهم استراتژیک همچون گذشته از این تحریم‌ها نیز سربلند بیرون خواهد آمد، اما دشمنان باید بدانند تحریم‌های جدید نیز بی‌تأثیر خواهد بود.

 

وی حمایت از تولیدات داخلی را پاسخی دندان‌شکن به تحریم های اروپایی دانست و گفت: تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه‌ایرانی نیازمند نگرش جهادی در عرصه اقتصادی است، همگان باید در زمینه ترغیب و تشویق آحاد مختلف مردم در مصرف تولیدات داخلی همت داشته باشند.

 

حجت الاسلام حاجی زاده با اشاره به این‌که توصیه‌های رهبر معظم انقلاب نباید از سوی مسؤولان و نمایندگان مجلس مغفول واقع شود، افزود: تعامل مجلس و دولت و همچنین حمایت قضائی قوه قضائیه می تواند تولیدکنندگان داخلی را به تولید محصولاتی با کیفیت و ارزان ترغیب کند، در غیر این‌صورت مردم بار دیگر به سمت محصولات بی‌کیفیت و ارزان چینی خواهند رفت./935/ت303/ب

 

ارسال نظرات