۲۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۱۳۲۶۰۷
استاد اخلاق حوزه علمیه:

بدحجابی امنیت اجتماعی را به مخاطره می‌اندازد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه به خطر افتادن امنیت خانواده، اجتماع و خود فرد بد حجاب را از آثار منفی شیوع بدحجابی در کشور عنوان کرد.
حجت الاسلام حسن عرفان

 

حجت الاسلام حسن عرفان، استاد اخلاق حوزه علمیه قم در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به‎ این‎که حجاب از ضروریات دین است گفت: برای ترویج فرهنگ حجاب، مردم باید الزامات دینی را بدانند و در این راستا روحانیت و حوزه های علمیه نقش اساسی بر عهده دارند.

     

    وی با بیان این که حجاب و عفاف باید در کنار یکدیگر در فرد تجلی پیدا کند، ابراز داشت: در کنار حجاب، عفت در گفتار، کردار، نگاه، قلم و عفت در اختلاط بین زن و مرد برای هر فردی لازم است.

     

    این استاد حوزه علمیه قم با بیان این‎که گناه یکی از عوامل گرانی، عدم استجابت دعا، تباهی نعمت و ایجاد بحران است، خاطرنشان کرد: بدحجابی قطعا یکی از گناهان کبیره است و از بین بردن معصیت در هر شرایط اقتصادی و سیاسی امری لازم و اجتناب ناپذیر است.

     

    وی با اشاره به این‎که طبق اقرار برخی از متهمان، بدحجابی و نمایش زینت ها موجب تحریک آنان شده است و این گونه افراد با زنان عفیف و با حجاب کاری ندارند، گوشزد کرد: از بین رفتن امنیت افراد و مورد تهدید قرار گرفتن از سوی افراد سودجو یکی از پیامدهای بدحجابی برای خود زنان بدحجاب است.

     

    حجت الاسلام عرفان به خطر افتان امنیت اجتماعی و خانوادگی را از دیگر آفت های بدحجابی برشمرد و افزود: نگاه مردان به زنان بدحجاب و آرایش کرده موجب تحریک و از بین رفتن آرامش آنان می شود.

     

    وی با تاکید بر این‎که طبق آرای همه اندیشمندان اسلامی بدحجابی از مصادیق منکر است، ابراز داشت: مقابله با منکر از جهت لسان، قلب و عمل بر همه مردم و حکومت لازم است و همگان با کمک یکدیگر باید این گناه را از جامعه برافکنند.

     

    این استاد اخلاق حوزه علمیه خطاب به روحانیان گفت: روحانیان و طلاب باید نسبت به مساله حجاب آفت شناسی داشته باشند و به عنوان یک پشنوانه فکری آثار مثبت باحجابی و آثار بدحجابی را بیان کنند.

     

     

    وی در پایان با اشاره به این‎که قبل از دوران رسانس عفت و حجاب در دنیا مطرح بود اما متاسفانه بعد از این دوران با ورود تمدن غربی حجاب و عفت کنار گذاشته شد، اظهار داشت: غرب در قلمروی هنرهای تجسمی و غیر تجسمی جلوه های گوناگونی از برهنگی را به نمایش گذاشته است./921/پ202/ع 

ارسال نظرات