۲۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۱۳۲۶۷۳
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

فرهنگ تذکر لسانی لازمه ترویج فرهنگ حجاب است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجی زاده گفت: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند عزمی همگانی در عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی، امروز در همایش حجاب و عفاف که به همت سپاه ناحیه اهر برگزار شد، اظهار داشت: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند عزمی همگانی در عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، در این‌صورت عده‌ای با گستاخی نمی توانند نسبت به اعتقادات دینی مردم بی‌تفاوت باشند.

 

وی با تاکید بر این‌که اگر فریضه تذکر لسانی به یک فرهنگ عمومی تبدیل نشود، بسیاری از مظاهر فساد و ابتذال برقرار خواهد بود، افزود: بی‌تفاوتی نسبت به فعالیت عده‌ای که به صورت سازمان‌دهی شده درصدد ترویج بی‌بند و باری هستند، جرأت و جسارت منافقان داخلی و دشمنان خارجی را افزایش خواهد داد.

 

امام جمعه اهر با تأکید بر تبیین مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه افزود: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب مانند امر به معروف و نهی از منکر وظیفه یک دستگاه و یا اداره نیست بلکه فریضه ای است که همه در قبال آن مسؤول هستیم، البته نباید این فریضه به صورت مقطعی و تنها در ایام خاص مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان این‌که دشمنان به دنبال انحراف و خدشه در آموزه‌های دینی امت اسلامی هستند، خاطر‌ نشان کرد: اگر امروز شاهد بی توجهی اقشاری از جامعه نسبت به شعائر اسلامی به ویژه فریضه امر به معروف و نهی از منکر هستیم، حاصل تلاش و تبلیغات چندساله دشمنان اسلام است.

 

وی تحقق توجه همگانی به امر به معروف و نهی از منکر را موجب سلامت روانی، تهذیب نفس، ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و دوری از گناه در جامعه دانست و ادامه داد: فراموشی این فریضه الهی در نظام اسلامی، جامعه را به سوی انحطاط و بی تفاوتی سوق خواهد داد، همان آرزویی که دشمنان اسلام و انقلاب سال‌ها در پی آن بوده‌اند.

 

امام جمعه اهر در بخش دیگری از سخنان خود بر تداوم فعالیت‌های فرهنگی و معنوی در زمینه ترویج حجاب و عفاف در جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: عالی‌ترین مبانی فرهنگی و اجتماعی در اسلام تبیین شده است، عدم شناخت از آموزه‌های دینی موجب نفوذپذیری شبهات دشمنان اسلام شده است.

 

وی با تاکید بر این‌که فرهنگ عفاف و حجاب بایستی از دوران کودکی و دانش‌آموزی در مدرسه و نهاد خانواده نهادینه شود، افزود: عمده ناهنجاری‌های اجتماعی و برخی معضلات اخلاقی و فرهنگی به دلیل عدم رعایت حجاب و کمرنگ شدن مسائل دینی است، حقیقت آن است که توجه به حجاب و عفاف موجب آرامش روانی و استحکام بنیان خانواده می شود.

 

گفتنی است، همزمان با این همایش که با حضور اقشار مختلف مردم اهر همراه بود، نمایشگاه حجاب و عفاف در محل اداره تبلیغات اسلامی این شهر گشایش یافت./935/پ203/ب

 

ارسال نظرات