۲۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۱۳۲۷۲۲
در نشستی خبری؛

برنامه‌های بخش حوزوی بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ برنامه‌های بخش حوزوی بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که از 25 تیرماه به مدت یک ماه در مصلی امام خمینی‌‌(ره) تهران برگزار می‌شود، تشریح شد.
آغاز به کار بخش حوزوي نوزدهمين نمايشگاه قرآن کريم

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام طیب حسینی، مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و مدیر بخش حوزوی بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، پیش از ظهر امروز در نشستی خبری با حضور خبرنگاران به ارائه گزارشی از برنامه های بخش حوزوی این نمایشگاه که از 25 تیرماه تا 25 مردادماه به مدت یک ماه در مصلی امام خمینی‌‌(ره) تهران برگزار می‌شود، پرداخت.

 

وی افزود: بخش حوزوی بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با مشارکت نهادهای تأثیرگذار حوزه برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود؛ این بخش با تشکیل یک ستاد برنامه‌ریزی ویژه از ظرفیت نهادهای عضو در شورای روابط عمومی مراکز حوزوی، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعةالمصطفی العالمیه تشکیل شده است.

 

برگزاری 40 برنامه در بخش حوزوی نمایشگاه قرآن کریم

 

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با اشاره به برگزاری 40 برنامه در بخش حوزوی نمایشگاه قرآن کریم، از برگزاری شب شعر قرآنی ویژه حوزویان برای اولین بار، برگزار شصت نشست علمی تخصصی و چهل میزگرد علمی با حضور کارشناسان به نام ملی و شخصیت‌های سرشناس بین‌المللی و تولید برنامه‌های تلویزیونی را از جمله این برنامه‌ها برشمرد.

 

وی از حضور آستانه مقدسه حضرت ابوالفضل العباس‌(ع) در این بخش حوزوی خبر داد و با بیان این‌که سال گذشته حضور آستانه مقدسه حضرت معصومه‌(س) در نمایشگاه بازخورد بسیار خوبی داشت، افزود: در بخش حوزوی امسال شصت مرکز در قالب بیست حوزه حضور دارند که یک سوم برای نخستین بار در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

 

حجت‌الاسلام طیب حسینی، پاسخ به شبهات و پرسش‌های قرآنی و عرفانی با مشارکت مؤسسات و مراکز حوزوی را از دیگر برنامه‌های این بخش عنوان و اظهار کرد: برخی امور به صورت گسترده‌تر در بخش حوزوی خواهیم داشت و برای ارائه آثار هنری طلاب بخش ویژه‌ای در نظر گرفته شده است که نمود بیشتری از سال گذشته پیدا خواهد کرد.

 

حضور جامعةالمصطفی العالمیه در نمایشگاه قرآن کریم

 

در بخش دیگری از این نشست حجت‌الاسلام سیدمجتبی اوصیا، مدیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی جامعةالمصطفی العالمیه و عضو شورای بخش حوزوی بیستمین نمایشگاه قرآن کریم به ارائه فعالیت‌های بخش بین‌المللی حوزه علمیه یعنی عملکرد جامعةالمصطفی با بیش از شصت نمایندگی در خارج از کشور پرداخت.

 

وی با بیان این‌که جامعةالمصطفی العالمیه در محورهای فرهنگی، پژوهشی، پایان‌نامه‌های برتر، ارائه گزارش و دستاوردهای قرآنی نمایندگی‌های خارجی و دانشگاه مجازی المصطفی در نمایشگاه فعال است و اساتید قرآنی و اعضای هیأت علمی المصطفی در برنامه‌ها و مسابقه‌های علمی نمایشگاه حضور خواهند داشت.

 

وی با اشاره به بعد پژوهشی این مرکز حوزوی اظهار داشت: انتشارات جامعةالمصطفی بیش از پنجاه عنوان کتاب در زمینه متون آموزشی و آثار تألیفی پژوهشی منتشر کرده و آثار بسیاری در دست انتشار دارد و چاپ 10 عنوان نشریات در نمایندگی‌های جامعةالمصطفی از دیگر منشورات این انتشارات است.

 

مدیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی جامعةالمصطفی در ادامه با بیان این‌که پایان‌نامه‌های بسیاری در علوم دینی در المصطفی نگاشته و دفاع شده است که بخش عمده در بحث‌های قرآنی و حدیثی است، گفت: در این بخش بیش از یکصد عنوان پایان‌نامه قرآنی به رشته تحریر در آمده است.

 

تهیه و تنظیم نظام‌نامه شهر مجازی قرآن کریم

 

وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های علمی دانشگاه مجازی المصطفی، برگزاری نشست‌های آن‌لاین قرآنی به زبان عربی و فارسی، برگزاری مسابقه دو زبانه پاورپوینت نویسی کتاب‌های انسان در قرآن و انسان کامل از استاد شهید مطهری و مسابقات گوناگون اینترنتی و مجازی را از جمله این فعالیت‌ها عنوان کرد.

 

حجت‌الاسلام اوصیان با بیان این‌که تهیه و تنظیم نظام‌نامه شهر مجازی قرآن کریم در دستور کار دانشگاه مجازی قرار گرفته است، اظهار داشت: ارائه گزارشی از دستاوردهای مسابقه عبرات و طراحی شیوه‌های گوناگون برگزاری نشست‌های قرآنی آن‌لاین از دیگر برنامه‌های المصطفی در بخش حوزوی بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است.

 

همچنین سلمان رمضانی، سرپرست روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی و عضو شورای بخش حوزوی بیستمین نمایشگاه قرآن کریم گفت: بخش محتوایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به دفتر تبلیغات اسلامی واگذار شده است که این مرکز برای آن سه کارگروه اصلی انتخاب پایان‌نامه‌های برتر، طلاب ممتاز و تهیه مسابقات را در نظر گرفته است.

 

حضور دفتر تبلیغات اسلامی با پنج غرفه در نمایشگاه قرآن کریم

 

وی با اشاره به برگزاری 20 نشست برای هماهنگی هرچه بیشتر فعالیت‌های سه کارگروه نامبرده، برگزاری روزانه دو نشست علمی، برنامه‌ریزی 15 میزگرد تخصصی علمی، برپایی جلسات دفاعیه پایان‌نامه‌های قرآنی سطح چهار، نقد کتب برگزیده قرآنی و برگزاری برنامه شب شعر قرآنی را از جمله فعالیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی در بخش حوزوی بیستمین نمایشگاه قرآن کریم عنوان کرد.

 

عضو شورای بخش حوزوی بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بیان این‌که دفتر تبلیغات اسلامی امسال با پنج غرفه در نمایشگاه حضور خواهد داشت، از معرفی و رونمایی محصولات جدید قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم، تهیه محتوای مسابقات علمی و راه‌اندازی سایت اطلاع‌رسانی بخش حوزوی نمایشگاه در نخستین روز برگزاری آن خبر داد.

 

وی اظهار داشت: حضور مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی در بخش حوزوی نمایشگاه و به دنبال آن حضور طلاب هنرمند، برپایی غرفه کودک و نوجوان، برپایی غرفه مجله پژوهش‌های قرآنی و پایان‌نامه‌های قرآنی مختص دانشجویان دانشگاه باقرالعلوم‌(ع) و مؤسسه حوزوی امام رضا‌(ع) از دیگر فعالیت‌های دفتر در این بخش است. /920/پ 201/ی

ارسال نظرات