۲۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۱۳۲۸۳۶

عشق الهی و ماه خدا در رادیو معارف

خبرگزاری رسا ـ ویژه برنامه «عشق الهی» و «ماه خدا» از جمله برنامه‌های رادیو معارف برای مخاطبان فارسی و انگلیسی زبان این رسانه است.
ماه خدا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، از آنجا که علاقه و محبت جزو فطریات بشر بوده و در تعیین هدف زندگی و نوع سیر آن، نقش اساسی ایفا می‌کند و از سوی دیگر در آموزه‌های دینی به مملو کردن قلب و دل از عشق و محبت الهی تاکید فراوانی شده است؛ رادیو معارف با ویژه برنامه «عشق الهی» به این موضوع و بیان آثار و راهکارهای رسیدن به آن می‌پردازد.


از اهداف کلی این برنامه می‌توان به شناخت محبت و عشق به خدا، شناخت عشق‌های حقیقی و مجازی، آشنایی با آثار محبت الهی، آشنایی با راه‌های نیل به این محبت، ایجاد علاقه و شور برای رسیدن به عشق الهی، تعیین اهداف و مسیرهای زندگی در راستای رسیدن به این عشق و ... اشاره کرد. در این برنامه بعد از دو جلسه مباحث مقدماتی، در 20 برنامه به 20 اثر عشق الهی و راهکار رسیدن به آن از منظر دین و روانشناسی، توسط کارشناسان برنامه حجت الاسلام دکتر ابوالفضل ساجدی و حجت الاسلام سید بهاءالدین ضیایی، پرداخته خواهد شد. از محورهای موضوعی مورد بحث در این برنامه نیز می‌توان از مفهوم میل به محبت شدید؛ رابطه عقل و عشق، عقل و ایمان و عقل و دین؛ راه‌های گشودن قفل قلب؛ آثار عشق الهی و راهکارهای رسیدن به عشق و محبت الهی  نام برد.


ویژه برنامه «عشق الهی»کاری از گروه اندیشه و حکمت، به تهیه کنندگی، سردبیری و نویسندگی حجت الاسلام محمد خلیلی و اجرای سید حمید حسینی در شب‌های ماه مبارک رمضان به جز سه شنبه شب‌ها از ساعت 23:15 از شبکه سراسری معارف بر بال امواج رادیو میهمان معارف ‌جویان و شنوندگان روزه‌دار رادیو معارف خواهد بود.

 

ماه خدا در کانال ندای اسلام

 

همچنین بر اساس گزارش روابط عمومی رادیو معارف، نخستین کارى که باید در ارتباط با “ماه مبارک” انجام گیرد، بدست آوردن نگاه صحیح نسبت به آن مى باشد، نگاهى برگرفته از آنچه که کتاب خدا و پیشوایان راستین الهى به انسان ارایه کرده اند. بدین ترتیب انسان مومن، در آغاز و پیش از انجام هرگونه رفتار و برخورد با این ماه، در تب و تاب به دست آوردن آگاهى از “چیستى ماه رمضان” و کسب معرفت لازم درباره مقام، موقعیت و جایگاه آن است. بدین مناسبت کانال ندای اسلام رادیو معارف ویژه برنامه «ماه خدا The Moth of Allah » را  برای آشنایی مخاطبان انگلیسی زبان با ویژگی‌های ماه مبارک رمضان، تهیه کرده است.


این ویژه برنامه به موضوعاتی نظیر آمادگی برای ماه مبارک رمضان، آداب رمضان، راه‌های تزکیه نفس، توصیه‌های عملی برای شب‌های قدر، اهمیت روز قدس، افزایش معنویت در این ماه و ... با کارشناسی مبلغان دینی و مذهبی همچون اسامه العطار، حسنین رجب علی، اسد جعفری، سکالشفر و جهاد اسماعیل می‌پردازد. همچنین به جز بحث کارشناسی بخش‌های دیگری چون داستان‌خوانی، ادعیه ماه مبارک رمضان، تلاوت قرآن و گفتگو با مستبصرین و ره یافتگان به دین اسلام و مذهب تشیع از دیگر قسمت‌های این برنامه است.


ویژه برنامه «ماه خدا» کاری از کانال ندای اسلام در ماه مبارک رمضان هر روز از ساعت 7:55 دقیقه بر روی آنتن این کانال خواهد رفت.


خاطرنشان می‌شود برنامه‌های کانال ندای اسلام علاوه بر پخش از طریق گیرنده های دیجیتال خانگی(ست تاپ باکس)، از طریق پایگاه اطلاع رسانی این کانال به نشانی 
www.coiradio.comو از طریق ماهواره هاتبرد 8، با مشخصات فرکانس 12.437 گیکاهرتز و نرخ انتقال اطلاعات (سمبل ریت) 27500 افقی پخش می‌شود./916/د102/ع

ارسال نظرات