۲۸ تير ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۴
کد خبر: ۱۳۲۹۳۴
یک عالم لبنانی مطرح کرد؛

دامن زدن به فتنه مذهبی حربه دشمنان برای قتال و جنگ داخلی بین مسلمانان

خبرگزاری رسا ـ معاون اجرایی تجمع علمای مسلمین لبنان، دامن زدن به فتنه‌های مذهبی را یکی از حربه‌های دشمنان برای قتال و جنگ داخلی بین مسلمانان جهان ارزیابی کرد.
دامن زدن به فتنه مذهبی حربه دشمنان برای قتال و جنگ داخلی بین مسلمانان
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسان عبدالله از علمای برجسته لبنانی، شامگاه چهارشنبه در دیدار شماری از اعضای جمعیت علمای مسلمین این کشور با حضرت آیت الله مکارم شیرازی که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، وحدت را مهم ترین نیاز جامعه اسلامی در شرایط کنونی ارزیابی کرد.
 وی بیان داشت: خطر فتنه مذهبی در جامعه اسلامی بسیار جدی و خطرناک است و در این راستا رهنمودهای مراجع تقلید و علما در حفظ وحدت و انسجام نیروهای مسلمان بسیار مهم است.
 حسان عبدالله در ادامه درباره اهداف تشکیل تجمع علمای مسلمین لبنان توضیحاتی ارائه کرد و با بیان این که این تشکل سی و یک سال قبل تشکیل شد، گفت: وقتی اسرائیل به جنوب لبنان حمله کرد ما احساس کردیم اگر علما متفرق باشند نمی توانند پیروز شوند و ما از این زمان به فکر وحدت افتادیم.
 این اندیشمند مذهبی کشور لبنان اظهار داشت: در حال حاضر فتنه مذهبی به نهایت اوج خود رسیده است و دشمنان برای برادر کشی و قتال بین مسلمانان سعی می کنند به این فتنه بیش از پیش دامن بزنند.
 وی خطاب به حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابرازداشت: شما از جمله شخصیت هایی هستید که منادی وحدت در جامعه اسلامی هستید و ما از ارشادات شما حمایت و استقبال می کنیم.
 حسان عبدالله یادآورشد: امروز پیروزی شیعه و یا سنی برای دشمنان ما مهم نیست، آنها می خواهند کیان رژیم صهیونیستی را حفظ و امت اسلامی را دچار اختلاف کنند، از این رو باید در چنین شرایطی بیش از دیگر زمان ها هوشیار و آگاه باشیم.
 این عالم لبنانی گفت: بعد از شکست رژیم غاصب اسرائیل در سال 2006 دشمنان سیاست تفرقه را با قدرت بیشتری دنبال می کنند و ما باید هوشیار تر از قبل باشیم و رسالت خود را به درستی انجام دهیم.
 وی در ادامه از عضویت220 عالم شیعه و سنی در تشکل تجمع علمای مسلمین لبنان خبر داد و گفت: اعضای این تشکل به صورت هفتگی دیدارهای خوبی را برگزار می کنند و خوشبختانه به برکت اقدامات این مجمع اتحاد خوبی در لبنان ایجاد شده است.
 این عضو تشکل مجمع علمای مسلمین لبنانی بیان داشت: ما به دنبال اتحاد علمای شام متشکل از علمای سوریه، لبنان، اردن، مصر و فلسطین هستیم و با این ابتکار اتحاد شامات و منطقه عربی اسلامی را شکل خواهیم داد. /924/پ202/ج

 

ارسال نظرات