۲۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۱۳۲۹۹۱
استاندار مازندران:

صبوری و قناعت انقلابی روحانیت روح دین باوری را در جامعه نهادینه کرد

خبرگزاری رسا ـ استاندار مازندران با بیان این که صبوری و قناعت انقلابی روحانیت روح قناعت، دین باوری، تواضع و افتادگی را به جامعه عمق بخشیده است، تصریح کرد: این مسأله پشتوانه ای برای رهبری، مرجعیت شیعه و نهاد روحانیت در نظام اسلامی شده است.
استاندار مازندران

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، سید علی اکبر طاهایی، استاندار مازندران امروز در گردهمایی روحانیان استان در مصلی امام خمینی (ره) ساری، روحانیت را خادمان ترویج شریعت نبوی، مکتب علوی و فاطمی دانست و گفت: امروز یکی از قوی ترین مؤلفه های صیانت از دستاوردهای انقلاب صیانت از عنصر انقلابی گری و دین باوری در کشور نهاد مرجعیت و روحانیت است.


وی روحانیت را پاسداران محراب الهی نامید و ادامه داد: نقش روحانیت برای حفاظت از انقلاب و حفظ حضور در صحنه و صیانت از آرمان گرایی و دین باوری مردم بی بدیل و بی نظیر بوده است.


نماینده عالی دولت در مازندران، ترویج صبر انقلابی در میان مردم را یکی از مؤثرترین مؤلفه های برون رفت از بحران های مختلف انقلاب دانست و خاطرنشان کرد:  انقلاب اسلامی که به رهبری روحانیت به پیروزی رسیده است پرچم مهدویت را در دنیا به اهتزار درآورده است.


طاهایی با بیان این که صبوری و قناعت انقلابی روحانیت روح قناعت، دین باوری، تواضع و افتادگی را به جامعه عمق بخشیده است، تصریح کرد: این مسأله پشتوانه ای برای رهبری، مرجعیت شیعه و نهاد روحانیت در نظام اسلامی شده است.


استاندار مازندران با اشاره به این که امروز روحانیت دغدغه دینداری این عصر را دارد، گفت: امروز میراث داری امام راحل و عالمان دینی دغدغه اصلی و محوری روحانیت است.


طاهایی در ادامه سخنان خود با اشاره به درپیش بودن ماه مبارک رمضان از تعطیلی طرح دریا در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: با استفتاء صورت گرفته از دفتر رهبری و دیگر مراجع این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان تعطیل خواهد بود.


وی با بیان این که روحانیت همواره در مسیر رهبری گام برداشته است، افزود: امروز نیز روحانیت اصیل پیرو مکتب ولایت بوده و رهنمودهای رهبری را سرلوحه فعالیت های خود قرار می دهد.

 

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در این گردهمایی روحانیت را ادامه دهندگان راه پیامبر و ائمه اطهار(ع) دانست و گفت: علما و روحانیان هموار در دفاع از اسلام ناب پیشگام بوده اند.

 

وی با بیان این که روحانیت از هیچ کوششی در گسترش اسلام راستین دریغ نکرده است، تصریح کرد: دشمنان همواره از نقش روحانیت در جامعه اسلامی هراسان بوده و هستند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، نقش روحانیت را در ترویج احکام دینی در این ماه مهم ارزیابی کرد و گفت: مبلغان دینی باید این فرصت را مغتنم شمرده و در جهت بسط و گسترش احکام اسلامی گام بردارند./950/پ202/ب

ارسال نظرات