۳۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۱۳۳۰۶۷
آیت الله باریک بین:

تهدید و تحریم جلوی قطار پیشرفت کشور را نخواهد گرفت

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قزوین به توطئه جدید دشمن علیه نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: نظام سلطه پس از ناکامی های متعدد در عرصه های مختلف امروز فشار اقتصادی را جزء اولویت برنامه های خود قرار داده است.
نماينده ولي فقيه در قزوين

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله هادی باریک بین در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه قزوین با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: باید همه تلاش خود را به کار بندیم تا از برکات این ماه پرفیض بهره مند شویم.

 

امام جمعه قزوین، ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای خودسازی دانست و افزود: انسان در این ماه در جهت مبارزه با نفس و وجود خود از اشتغال به امور روزمره مانند خوردن، آشامیدن و خوابیدن دست برداشته و به تقرب الهی دست می‌یابد.

 

آیت الله باریک بین، فضیلت و شرافت ماه رمضان را به سبب نزول قرآن کریم ذکر و اظهار کرد: خداوند متعال آیات نورانی و انسان‌ساز خود را به خاطر ظرفیت عظیم ماه رمضان، در این ماه بر وجود مبارک رسول خدا‌(ص) نازل کرد تا هدایت‌گر انسان‌ها باشد.

 

وی از روزه داری به عنوان مهم ترین عمل عبادی برای کسب رضایت خداوند متعال یاد کرد و ادامه داد: پاداشی که برای یک فرد روزه دار در این ماه در نظر می گیرند خیلی بیشتر سایر ماه ها است و این نشان دهنده جایگاه ماه مبارک رمضان در اسلام است.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری، رسیدن به تقوای الهی در ماه مبارک رمضان را لازمه ترک محرمات و دوری از گناهان دانست و خاطرنشان کرد: نتیجه روزه داری و عبادت کسب تقوای الهی است.

 

امام جمعه قزوین در ادامه سخنان خود به توطئه جدید دشمن علیه نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: نظام سلطه پس از ناکامی های متعدد در عرصه های مختلف امروز فشار اقتصادی را جزء اولویت برنامه های خود قرار داده است.

 

آیت الله باریک بین به نامگذاری امسال رهبری معظم انقلاب به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد و گفت: نامگذاری امسال نشان دهنده تدبیر و هوشمندی معظم له بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در قزوین با بیان این که مقام معظم رهبری دو گام جلوتر از همگان هستند، تصریح کرد: ایشان با شناسایی توطئه امسال دشمنان، حمایت از تولید ملی را ضروری دانستند.

 

امام جمعه قزوین، مقام معظم رهبری را نعمتی برای نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: ایشان در دو دهه مدیریت خود همواره کشور را در مسیر صحیح هدایت کرده اند.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری، تبعیت از ولی فقیه را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: برای جلوگیری از تحقق اهداف شوم دشمنان باید مطیع رهبری باشیم.

 

آیت الله باریک بین با تأکید براین که آحاد جامعه اسلامی باید گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشند، بیان داشت: گاهی انسانها بخاطر عدم تشخیص دشمن، در مسیر او قرار می گیرند، لذا برای اینکه دچار خطا و اشتباه نشویم باید از ولایت فقیه و رهبری اطاعت و پشتیبانی کنیم.

 

امام جمعه قزوین با اشاره به این که ملت ایران هیچ گاه از مواضع به حق خود عقب نشینی نخواهد کرد، گفت: تحریم و تهدید هم نمی تواند مانع حرکت قطار پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی شود.

 

نماینده ولی فقیه در قزوین همچنین به توطئه افکنی نظام سلطه در کشور سوریه اشاره کرد و گفت: امروز غربی ها همه توان خود به کار گرفته اند تا زمینه سرنگونی حکومت اسد را فراهم کنند.

 

وی با ابراز تأسف از همراهی برخی کشورهای منطقه در تشدید بحران سوریه، بیان داشت: کشورهای منطقه باید کمک کنند تا مشکلات این کشور برطرف شود نه این که با غربی ها همکاری کنند.

 

امام جمعه قزوین به سالرود تأسیس نماز جمعه در کشورمان اشاره کرد و گفت: نخستین نماز جمعه انقلاب اسلامی به امامت آیت‌الله سیدمحمود طالقانی برگزار شد که این نماز عبادی سیاسی از برکاتی برخوردار بوده که خداوند به انقلاب اسلامی عطا کرده است.

 

وی با بیان این که در ایران اسلامی در 700 شهر نماز جمعه اقامه می‌شود، بیان کرد: در استان قزوین 18 شهر و بخش نماز جمعه برگزار می‌شود.

 

امام جمعه شهر قزوین با بیان این که نماز جمعه عبادتی است که تأثیر قابل توجهی در امور سیاسی جامعه دارد و ستون دین اسلام است، ادامه داد: ایمان لازمه‌اش حضور در نماز جمعه است و اگر مسلمانی سه هفته عمداً در نماز جمعه شرکت نکند، منافق شناخته می‌شود و جامعه به سه دسته مؤمنان، منافقان و کفار تقسیم می‌شود./950/پ202/ع

ارسال نظرات