۳۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۱۳۳۰۷۴
با حضور نماینده ولی فقیه در استان اردبیل؛

نخستین امام جمعه کلور مرکز بخش شاهرود خلخال معرفی شد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محسن ملک‌پور به عنوان نخستین امام جمعه شهر کلور مرکز بخش شاهرود خلخال معرفی شد.
شوراي سياستگذاري ائمه جمعه
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام محسن ملک‌پور به عنوان نخستین امام جمعه شهر کلور مرکز بخش شاهرود خلخال از توابع استان اردبیل امروز در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، طی مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار اردبیل معرفی شد.
حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در این مراسم با تقدیر از پیگیری‎‌های مستمر مردم این بخش در برگزاری آئین عبادی سیاسی نماز جمعه اظهار داشت: نماز جمعه یکی از مهمترین برکات انقلاب اسلامی بوده است، امروز در سایه نمازهای جمعه است که روحیه استکبارستیزی در طیف‌های مختلف مردم جاری است.
وی با بیان این‌که نماز جمعه مرکز وحدت، بصیرت و کسب معرفت الهی است، خاطرنشان کرد: ائمه جمعه رسالتی خطیر در روشنگری و بصیرت‌بخشی جامعه بر عهده دارند، امروز باید با استفاده از هرگونه راهکار تربیتی در مقابل جنگ نرم دشمنان و استحاله فرهنگی استکبار جهانی ایستادگی کنیم.
نماینده مجلس خبرگان رهبری بزرگترین معضل بشریت را بحران اخلاقی و عقیدتی دانست و گفت: اگر بشر امروز از معرفت و اخلاق الهی بهره‌مند بود، شاهد نسل‌کشی مسلمانان در نقاط مختلف جهان از جمله میانمار نبودیم، نسل کشی و نفی معنویات و اخلاق از جامعه بشری، انسان امروزی را به ورطه سقوط کشانده است.
وی در پایان ائمه جمعه را پدر معنوی مناطق مختلف دانست و از درخواست معرفی امام جمعه از شهرهای مختلف این استان از جمله انگوت، ارشق، آراز و رضی خبر داد و گفت: تربیت نسل پویا و مکتبی، راه اندازی جریان فرهنگی و اخلاقی، روشنگری و بصیرت‌افزایی، پرداختن به مسایل سیاسی و اجتماعی کلان کشور و همچنین رسیدگی به امور مردم از جمله وظایف مهم ائمه جمعه به شمار می رود.
همچنین سیدحسین صابری، استاندار اردبیل در سخنانی برگزاری نخستین نماز جمعه در شهر کلور مرکز بخش شاهرود خلخال را به اهلی این منطقه تبریک گفت و اظهار داشت: تقارن این امر مبارک با حلول ماه مبارک رمضان، نویدبخش تجلی معنویت و اخلاق در این منطقه از استان خواهد بود.
گفتنی است، بخش شاهرود خلخال با داشتن 34 روستا در جنوبی ترین منطقه استان اردبیل واقع شده است./935/پ202/ع
ارسال نظرات