۳۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۱۳۳۱۱۴
حجت‌الاسلام والمسلمین میرعمادی:

سکوت سازمان‌های بین‌المللی تایید نسل‌کشی در میانمار است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: با توجه به توطئه‌های استکبار که کشتار مسلمانان میانمار جدیدترین آن است، اتحاد و همدلی مسلمانان ضروری است.
ميرعمادي امام جمعه خرم آباد
 
حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی در گفت وگو با خیرنگار خبرگزاری رسا، ضمن محکوم کردن کشتار مسلمانان میانمار، گفت: تردیدی در این نیست کشتار مسلمانان میانمار یک جنایت هولناک نژاد پرستانه است و یک نزاع قومی و قبیله‌ای نیست.
وی با بیان این که مهم ترین دلیل این نسل‌کشی اسلام هراسی دشمنان است، اظهار داشت: استکبار سعی می‌کند در همه شرایط بر مسلمانان سخت بگیرد و به نحوی بر مسلمانان فشار وارد سازد تا آنها قدرت مداخله و مقابله در برابر ظالمان را نداشته باشند.
نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به این که در کشتار مسلمانان میانمار نقش استکبار به خوبی مشهود است، خاطرنشان کرد: نخستین دلیل دخالت استکبار در این نسل‌کشی سفر مقامات آمریکایی به این کشور بوده است، دلیل دوم چراغ سبز نشان دادن دولت میانمار به این نسل‌کشیها و خارجی خواندن مسلمانان در این کشور است.
وی ضمن محکوم کردن سکوت رسانه‌ها و سازمان‌های جهانی در مقابل این کشتارها، یادآور شد: سازمان حقوق بشر، سازمان ملل و شورای امنیت در انجام وظیفه خود در قبال کشتار مسلمانان میانمار کوتاهی و با سکوت خود این نسل‌کشی را تایید کرده‌اند.
حجت‌الاسلام والمسلمین میرعمادی ادامه داد: امروز استکبار جهانی اسلام را در مقابل خود می‌بیند و در این راستا آمریکا سناریوی کشتار مسلمانان میانمار را طراحی کرده است و سعی دارد تا به هر طریقی از عظمت و گسترش اسلام در جهان بکاهد.
وی با بیان این که اتحاد و انسجام اسلامی بر علیه استکبار جهان از ضروریات مهم محسوب می‌شود، افزود: کشورهای اسلام باید از سرمایه‌هایی که خداوند به آنها عطا کرده است استفاده کنند، سران کشورهای اسلامی توجه داشته باشند که اگر به داشته‌های اسلامی خود تکیه نکنند سرنگون خواهند شد.
امام جمعه خرم‌آباد گفت: امروز بیداری اسلامی روز به روز در جهان در حال گسترش است و کشورهای مرتجع عربی بدانند حمایت‌های آمریکا و غرب از آن‌ها تا زمانی است که منافع آنها به خطر نیافتد و اگر زمانی منافعشان تامین نشود، از سران آن کشورها حمایت نخواهد کرد./990/ت302/ج
ارسال نظرات