۰۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۱۳۳۲۱۲

پایان طرح پالایش بقاع متبرکه در آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ سرپرست امور دینی و بقاع متبرکه اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از به پایان رسیدن طرح پالایش بقاع متبرکه استان خبر داد.
بقاع متبرکه

 

علیرضا صالح زاده، سرپرست امور دینی و بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه گفت: طرح پالایش بقاع متبرکه همزمان با سراسر کشور از سال 88 در استان آغاز شده بود و امسال پایان یافت.

 

وی اظهار داشت: بر اساس آمار از 214بقعه متبرکه در کشور 71 مورد در استان آذربایجان غربی قرار دارد که از این تعداد 27 مورد شامل 13 امامزاده و 14 بقعه تاکنون پالایش شده است.

 

صالح زاده در ادامه در خصوص جذب خادمان یادآور شد: به کارگیری خادمان ثابت بقاع و امامزادگان از طریق برگزاری آزمون صورت می گیرد.

 

سرپرست امور دینی و بقاع متبرکه اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به شرایط فعالیت هیات امنا مساجد اظهار کرد: تمدید حکم هیأت امنا منوط به شرکت در دوره آموزشی مشهد است.

 

صالح زاده با تاکید بر تسریع در تکمیل اطلاعات سامانه موقوفات گفت: اطلاعات بقاع و امامزادگانی که دارای رقبه هستند، جهت ساماندهی و درج در سامانه ارسال شود.

 

وی درپایان از عدم توجه مدیران شهرستانی نسبت به اجرای طرح مودت انتقاد کرد و گفت: متاسفانه این طرح تاکنون فقط در شهرستان خوی به مرحله اجرا در آمده است./936/ت303/ب

ارسال نظرات