۰۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۱۳۳۲۱۵

افزایش تعداد اساتید حوزه علمیه آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ معاون امور واحد های آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی از افزایش تعداد اساتید حوزه استان به یکصد نفر خبر داد.
حوزه علميه

 

حجت الاسلام حبیب مقدم، معاون امور واحد های آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به برگزاری آزمون پذیرش اساتید در حوزه علمیه استان افزود: سی و پنج نفر در این آزمون شرکت کرده بودند که از این تعداد پانزده نفر مرحله آزمون و مصاحبه را با موفقیت پشت سرگذاشته اند. 

 

 وی گفت: با جذب پانزده نفر تعداد اساتید مشغول در حوزه های علمیه استان به یکصد نفر افزایش می یابد. 

 

حجت الاسلام مقدم در ادامه آخرین وضعیت پذیرش طلاب مدارس علمیه استان را تشریح کرد و گفت: از مجموع 370 نفر پذیرفته شده در آزمون ورودی، 300 نفر مرحله مصاحبه را گذرانده و در مرحله تحقیقات محلی هستند.

 

 معاون امور واحد های آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی تصریح کرد: افرادی که در تحقیقات محلی تایید شوند در دوره یک ماهه اختبار و تثبیت حوزه شرکت خواهند کرد؛ وی زمان برگزاری دوره تثبیت را شهریور ماه سالجاری عنوان کرد. 

 

 حجت الاسلام مقدم ظرفیت پذیرش طلاب برای سال تحصیلی جدید را دویست نفر اعلام و خاطرنشان کرد: با احتساب ورودی های جدید تعداد طلاب مدارس علمیه استان در سال تحصیلی 92-91 به یک هزار نفر می رسد. 

 

 وی در پایان بیان کرد: بیشترین ظرفیت پذیرش در حوزه های علمیه ارومیه، خوی و میاندوآب هر کدام به تعداد 40 نفر است. 

 

گفتنی است، هم اکنون 730 نفر طلاب در سطوح یک و دو حوزه در هشت مدرسه علمیه آذربایجان غربی مشغول فراگیری علوم دینی هستند./936/ت302/ب

 

 

ارسال نظرات