۰۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۱۳۳۲۳۴

عمل‌گرایی مهم‌ترین رکن در تبیین ظرفیت‌های اخلاقی ماه رمضان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه پلدشت گفت: عملگرایی مهم‌ترین رکن در تبیین ظرفیت‌های اخلاقی ماه مبارک رمضان است که باید از سوی مبلغان دینی مورد توجه قرار گیرد.
ماه رمضان
 
حجت الاسلام تقی دوزدوزانی، امام جمعه پلدشت، در گفت‎و‎گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه گفت: عامل به عمل بودن یکی از ویژگی های مهمی است که روحانی و مبلغ دینی باید به آن مزین شود.
وی ادامه داد: گفتار، رفتار و کردار یک روحانی واقعی باید معرف و بیان‌گر اصول و ارزش‌های دینی باشد و در برخورد با اقشار مختلف تواضع و فروتنی داشته باشد که در غیر این صورت زمینه را برای دین‌گریزی در جامعه و پیشبرد اهداف دشمنان دین فراهم  کرده است.
امام جمعه پلدشت اظهار داشت: اگر معارف قرآنی و آموزه‌های دینی در زندگی انسان رسوخ پیدا کند، می‌تواند نجات‌دهنده‌ بشر از بسیاری مشکلات باشد و نگرش انسان را به زندگی متحول سازد.
حجت الاسلام دوزدوزانی رسیدن به تقوای الهی، تزکیه نفس و خودسازی را مهم‌ترین فلسفه روزه داری از منظر قرآن کریم دانست.
وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) که می‌فرماید«برای روزه دار در دو زمان افطار کردن و قیامت خوشحالی است،» تصریح کرد: براین اساس روزه پرده ای است میان انسان و آتش جهنم.
خطیب جمعه پلدشت با برشمردن ویژگی های روزه دار واقعی خاطرنشان کرد: روزه دار واقعی با ایمان و اعتقاد قلبی و دینی برای روزه نیت کرده و علاوه بر زبان ، تمامی جوارح وی روزه دار است.
حجت الاسلام دوزدوزانی در ادامه با بیان اینکه روحانیون خط مقدم عمل به فرامین و دستورات دینی در میان امت اسلامی هستند، بیان داشت: در ماه مبارک رمضان به سبب نزدیک شدن قلوب امت های اسلامی به یکدیگر بهترین فرصت است تا مولفه های  عمگرایی جمعی و روحیه وحدت و همدلی در جامعه افزایش یابد که مرکز ثقل این حرکت مهم جامعه روحانیان و مبلغان دینی است./936/پ203/س
ارسال نظرات