۰۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۱۳۳۳۱۲
امام جمعه کازرون :

دنیای غرب به دنبال خاورمیانه بدون مقاومت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کازرون گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی شکست سنگینی در سال‌های اخیر از مقاومت خورده اند و در سوریه بدنبال شکستن جبهه مقاومت هستند.
حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه كازرون
 
حجت‌الاسلام محمد خرسند در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که بحث حقوق بشر در دنیای غرب یک طنز خنده‌ دار است، اظهار داشت: آنها بشری را قبول دارند که نوکر حلقه به گوش دنیای غرب باشد و همیشه در مقابل آنها  سر تعظیم فرود آورد.
وی گفت: ما امروز به صورت همزمان شاهد سرکوب مسلمانان و شیعیان به فجیع‌ترین شکل ممکن در کشورهای عربستان، بحرین و میانمار هستیم، اما  مدعیان دروغین حقوق بشر مهر سکوت بر دهان خود دوخته‌اند.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ضمن محکوم کردن فشارهای خارجی به دولت و ملت سوریه، تصریح کرد: امروز مدعیان به بهانه مسائل دموکراتیک از هرجهتی به دولت و ملت سوریه فشارهایی را تحمیل می‌کنند، اما آیا در کشورهای عربستان و قطر که سرمایه‌گذاری بسیاری در اعمال این فشارها انجام داده‌اند، دموکراسی وجود دارد؟
وی ادامه داد: در کشور عربستان نه انتخاباتی برگزار می‌شود و نه  آزادی بیانی وجود دارد و یک خاندان سال‌ها است که تمام امور کشور را به عهده دارند، در قطر و بحرین نیز همین بحث وجود دارد و جالب است که این دولت‌ها از نبودن دموکراسی در سوریه ناراحت هستند و دلشان به حال ملت سوریه می‌سوزد.
دنیای غرب بدنبال خاورمیانه بدون مقاومت است
حجت‌الاسلام خرسند با بیان این که دنیای غرب به دنبال پیاده‌ کردن طرح خاورمیانه جدید است، بیان داشت: آنها سال‌ها است بدنبال پیاده کردن این نقشه خود هستند، اما در جنگ با حزب‌الله و حماس نتوانستند موفق شوند و امروز بدنبال جنگ با سوریه برای شکستن جبهه مقاومت هستند.
وی با بیان این که جرم بشار اسد و سوریه حمایت از جبهه مقاومت در برابر استکبار جهانی است،‌ اظهار داشت: استکبار جهانی در طراحی خاورمیانه جدید قصد دارد تا با سرنگونی بشار اسد و سوریه در گام بعدی توطئه خود را بر علیه جمهوری اسلامی انجام دهد.
مردم سوریه حامی بشار اسد هستند
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به این که مردم سوریه از دولت فعلی خود حمایت می‌کنند، تصریح کرد: اگر شورشیان سوری حمایت مردم سوریه را با خود به همراه داشتند، خیلی زودتر به اهداف خود دست می‌یافتند، حمایت ملت سوریه از دولت اسد توطئه استکبار جهانی را خنثی خواهد ساخت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از رفتار دوگانه غربی‌ها در قبال حقوق بشر و دموکراسی، خاطرنشان کرد: تناقض رفتار مدعیان حقوق بشر در ارتباط با نسل‌کشی مسلمانان میانمار و حوادث سوریه نشان می‌دهد که ادعای حقوق بشر و دموکراسی غربی یک دروغ محض است.
برخورد دوگانه آبروی مدعیان حقوق بشر را برده است
حجت‌الاسلام خرسند گفت: امروز مدعیان حقوق بشر و سازمان‌های بین‌المللی که باید از حقوق ملت‌ها دفاع کنند، در مقابل نسل‌کشی مسلمانان میانمار سکوت کرده و این برخورد دوگانه دیگر آبرویی برای مدعیان حقوق بشر باقی نگذاشته است.
وی افزود: امروز کشورهای غربی و آمریکا به جای نشان دادن عکس‌العمل در مقابل کشتار مسلمانان اعلام کرده‌اند که قطعنامه‌ای که بر علیه سوریه وتو شده است را دور خواهند زد و با استفاده از امکانات کشورهای عربی و برخی دولت های منطقه اقدام دیگری بر علیه سوریه انجام خواهند داد.
امام جمعه کازرون با بیان این که آمریکا از کشورهای عربی و سازمان ملل استفاده ابزاری می‌کند، اظهار داشت: آل ها عمرشان رو به پایان است و کارهایی که در سوریه می‌کنند ضعف شان را نشان می‌دهد./990/ت302/ج
 
ارسال نظرات