۰۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۱۳۳۳۱۸
مدیرکل اوقاف آذربایجان غربی:

ایجاد مساجد سایبری ضروری ترین مسأله در عرصه تبلیغ دینی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به فرصتهای تبلیغی در ماه مبارک رمضان گفت: مبلغان باید از این فضای معنوی استفاده کرده و آموزه های دینی را به صورت شفاف و روشن به مردم انتقال دهند.
حجت الاسلام مصائبي، مديرکل اوقاف اذربايجان غربي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با تبریک حلول ماه مبارک رمضان بیان داشت: خطبه پیامبر (ص) در آخرین جمعه ماه شوال کامل ترین و جامع ترین تعریف در بیان فضیلت های این ماه است.

 

وی با بیان اینکه خداوند در این ماه برکت، رحمت و مغفرت را بر بندگان ارزانی می دارد، اظهار داشت: بر اساس آیات و روایات نفس کشیدن در این ماه تسبیح و خوابیدن عبادت است که این نشان دهنده رحمت و مغفرت الهی بر مسلمانان است.

 

حجت الاسلام مصائبی با اشاره به فرصت های اخلاقی ماه مبارک رمضان و تاثیر آن بر روح و جان انسان اظهار داشت: با مقایسه آمار جرایم در سطح جامعه در ایام رمضان با دیگر روزهای سال می توان تاثیر این ماه مبارک را در زندگی فردی و اجتماعی افراد به صورت عینی مشاهده کرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی افزایش صبر و تحمل، گذشت، نظم در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماع را از برکات ماه مبارک رمضان عنوان کرد و گفت: همچنان که در دعای مکارم اخلاق امام سجاد(ع) آمده است باید چشم دل داشت که بتوان فضیلت ها و محسنات این ماه پر برکت را فهمید.

 

وی در ادامه به فرصت های تبلیغی ماه مبارک رمضان اشاره و خاطرنشان کرد: مبلغان باید از این فضای معنوی استفاده کرده و آموزه های دینی را به صورت شفاف و روشن به مردم انتقال دهند.

 

حجت الاسلام مصائبی تصریح کرد: مبلغان باید با تزکیه نفس برای تربیت و تعلیم افراد جامعه خیز بردارند تا بتوانند با گفته های خود، آنها را در رفتار و کردارشان به نمایش گذاشته و بر مردم تاثیرگذارند.

 

وی رسالت علما و روحانیان را در راستای تبلیغ و تبیین معارف اسلامی سنگین دانست و افزود: مبلغان باید با احساس وظیفه در راستای انتقال آموزه های دینی به مردم گام بردارند و برای تحقق این امر ابزارهای مختلف تبلیغی را به کار گیرند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با بیان اینکه اشاعه فرهنگ اصیل اسلامی نباید به منبر و مسجد خلاصه شود، خاطرنشان کرد: مبلغان دین باید از فرصت و امکانات برای تبلیغ بهره گیرند.

 

وی آشنایی مبلغان به کارکردهای فضای مجازی را از ضروریات تبلیغ دینی در عصر حاضر عنوان و تاکید کرد: باید معنویت مساجد به فضای سایبری کشانده شود که این رسالت خطیر بر عهده علما و مبلغان است.

 

حجت الاسلام مصائبی گفت: مبلغان باید با ورود به فضای سایبری در جهت پاسخگویی به شبهات دینی و جذب جوانان برآیند چراکه می دانیم جوانان ما تشنه معارف اسلامی هستند اما متاسفانه هنوز زبان گفتار با آنها را نیافته ایم./936/د103/ب 

ارسال نظرات