۰۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۱۳۳۴۲۴
رییس خانه فرھنگ اسلامی ھندوستان:

نخست وزیر هندوستان برای حل مشکل مسلمانان میانمار اقدام کند

خبرگزاری رسا ـ رییس خانه فرھنگ اسلامی ھندوستان، کشتارجمعی مسلمانان میانمار را محکوم و خواستار برخورد با عوامل این جنایات شد.
ميانمار


به گزارش خبرگزاری رسا، 
سراج الدین قریشی رییس خانه فرھنگ اسلامی ھندوستان گفت : مسأله مسلمانان میانمار متعلق به یک نژاد و مسلک نیست بلکه متعلق به تمام بشریت است.


رییس خانه فرھنگ اسلامی ھندوستان با بیان این که اقدام وحشیانه بودایی ھای تندرو دل مسلمانان جھان را بدرد آورد است از دولت ھندوستان خواست، با استفادہ از روابط دوجانبه خود برای جلوگیری از این قتل عام اقدام نماید.


وی با اشاره به اظھارات آھن اونگ سانگ سوچی مبنی بر اینکه مسلمانان شهروند میانمار محسوب نمی شوند ابراز تاسف کرد و بیان داشت: کسی که این حرف را می زند آرای زیاد مسلمانان در دو دهه قبل در این کشور را فراموش کرده است.

 

سراج الدین قریشی با درخواست ازنخست وزیر ھندوستان برای گفت‎وگو با مسؤولان میانمار و نجات مسلمانان این کشور ابراز داشت: در این ماہ مبارک به کمک مسلمانان میانمار بشتابید و آنان را از شکنجه بودایی ھای تندرو نجات دھید.


پرفسور بصیر احمد خان، رییس جمعیت مسلمانان ھند نیز با صدور بیانیه ای کشتارمسلمانان میانمار را محکوم کردہ و از مجامع بین المللی خواست تا این فاجعه و نسل کشی درمیانمار را متوقف کنند./ 988 /ب903/ک
 

ارسال نظرات