۰۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۱۳۳۶۷۱

اجرای طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان، طرح ضیافت الهی در آستان امام زادگان و موقوفات خراسان جنوبی اجرا می‎شود.
ماه رمضان افطار قرآن
 
حجت الاسلام گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند گفت: در این طرح مراسم ترتیل خوانی قرآن قبل از افطار در جوار امام زادگان و موقوفات استان برگزار می شود.
وی با بیان این که اداره اوقاف و امور خیریه استان 15 مبلغ غیر بومی از قوم و 50 مبلغ بومی به این امام زادگان و موقوفات اعزام می کند، گفت: مبلغان در این مکان ها برنامه های نمازجماعت، پاسخگویی به مسائل و مراسم قران خوانی را خواهند داشت.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: از دیگر برنامه های این طرح مراسم لیلالی قدردر آستان امام زادگان، ولادت امام حسن مجتبی، برنامه اطعام دهی و گرامیداشت روز قدس می باشد.
حجت الاسلام گرایلی خاطرنشان کرد: طرح ضیافت الهی امسال پرشور تر در استان برگزار می شود.
آموزش2 هزارقاری و حافظ خراسان جنوبی در طرح حافظان و قاریان قرآن
وی در ادامه گفت: امسال هزار قاری و هزار حافظ در خراسان جنوبی درطرح حافظان و قاریان قرآن اموزش می‌بینند.
وی با بیان این که این طرح در ماه رمضان امسال شروع می شود و تا اسفند ادامه دارد، ابراز داشت: در پایان این طرح در کل کشور 15 میلیون قاری و حافظ وجود دارد که سهم خراسان جنوبی 2 هزار قاری و حافظ است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: طرح حافظان و قاریان قرآن طرحی 5 ساله هم زمان با کل کشور در خراسان جنوبی هم اجرا می شود.
حجت الاسلام گرایلی یادآور شد: پیش بینی می شود در شروع اولیه این طرح قاریان و حافظان زیادی را آموزش دهیم.
توزیع بیش از 1500 سبد کالا در بین نیازمندان استان امسال در ماه رمضان
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در ادامه با بیان این که این سبد کالا و ارزاق از محل موقوفات استان تأمین می شود، گفت: ارزش هر سبد کالا 10تا 15 هزار تومان است.
وی افزود: در سال گذشته 800 سبد کالا در استان توزیع شده و سهم هر شهرستان 100 سبد کالا بوده است.
حجت الاسلام گرایلی یادآور شد: توزیع سبد کالا از جمله طرح های ضیافت الهی در استان است./930/پ202/س
ارسال نظرات