۰۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۱۳۳۷۰۲

مراسم پنجمین سالگرد ارتحال سید عبدالعزیز حکیم در عراق برگزار شد

برگزاری رسا ـ مراسم پنجمین سالگرد ارتحال رییس فقید مجلس اعلای اسلامی عراق، شب گذشته با حضور علما و شخصیت های مختلف در بغداد و سایر شهرهای این کشور برگزار شد.
سيد عبدالعزيز حکيم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم پنجمین سالگرد ارتحال حجت الاسلام سید عبدالعزیز حکیم، رییس فقید مجلس اعلای اسلامی عراق، شب گذشته با حضور گسترده علما، روحانیون، طلاب حوزه های علمیه، سیاستمداران، اندیشمندان، فرهنگیان و قشرهای مختلف مردم از سوی مجلس اعلای اسلامی در بغداد و سایر شهرهای عراق برگزار شد.
 
حجت الاسلام سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در مراسمی که در دفتر وی در بغداد برگزار شد به بیان شخصیت علمی و اخلاقی سید عبدالعزیز حکیم پرداخت و گفت: فقدان چنین شخصیتی که خداوند دوست داشت در ماه مبارک رمضان ماه نزول رحمت الهی او را برای دیدار معبودش برگزید همچنان دردناک است. نمی توان به شخصیت این فقید از یک زاویه خاص نگریست بلکه باید از جهات مختلف به بررسی این شخصیت والا که نزد مرجع دینی حضرت آیت الله سید محسن حکیم پرورش یافت، پرداخت.
 
وی افزود: عزیز عراق (سید عبدالعزیر حکیم) با حمایت های آیت الله سید محسن حکیم توانست گام های مهمی بردارد و روحیه انقلابی را در خود پرورش دهد و با این خصوصیات توانست در جهت مبارزه با دیکتاتوری و نجات و آزادی ملت عراق تلاش کند.
 
رییس مجلس اعلای اسلامی تصریح کرد: سید عبدالعزیز حکیم در سال های پایانی عمرش در دوران سیاسی پس از سرنگونی نظام صدام در سال 2003 نقش فعالی داشت و به یکی از ارکان مهم دولت مبدل شد. وی پشت درهای بسته برای آینده عراق برنامه ریزی کرد و از هیچ کوششی جهت تحقق این اهداف دریغ نکرد.
 
سید عمار حکیم با اشاره به همدردی رییس فقید مجلس اعلای اسلامی با ملت عراق، اظهار داشت: عزیز عراق درد فراوانی را نسبت به مظلومیت ملت عراق به همراه داشت و حتی هنگامی که هیئتی که وزیر برق نیز در آن حضور داشت در بیمارستان حاضر شده و از وی عیادت کردند جویای وضعیت برق کشور شد و بر لزوم تقدیم خدمات بهتر به شهروندان تاکید کرد.
 
وی ادامه داد: سید عبدالعزیز حکیم همه وقت خود را به مسائل سرنوشت ساز ملت اختصاص داد و از پرداختن به مسایلی که مغایر مصلحت کشور و شهروندان بود به شدت خودداری می کرد و همگان با دستاوردهایی که وی در دوران حیاتش برای عراق کسب کرد به خوبی آشنا هستند.
 
رییس مجلس اعلای اسلامی بیان داشت: شخصیت عزیز عراق با توجه به اینکه در دامان مرجعیت تقلید پرورش یافت و همواره در کنار علما قرار داشت از تنوع و اهتمامات ویژه ای برخوردار بود و حکمت و دقت و روشنایی در مواقف مختلف را به دلیل مجالست با علما بدست آورد، حتی برخی از کارشناسان غربی نیز به شخصیت عظیم وی پی برده و تاکید داشتند که می تواند حقوق ملت را به شیوه های مختلف کسب کند.
 
حکیم از سید عبدالعزیز به عنوان برادر نیک آیت الله محمدباقر حکیم یاد کرد و گفت: عزیز عراق برادر نیکی برای سید محمد باقر حکیم بود و همواره و در مواضع مختلف یار و یاور وی به شمار می رفت. عزیز عراق به خوبی می دانست که تنها با قدرت می توان در برابر نظام صدام ایستادگی کرد و در این راه ثابت قدم بود./980/ب911/ک
ارسال نظرات