۰۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۱۳۳۷۶۴

برگزاری 400 جلسه خطابه در امامزادگان و مساجد آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ماه مبارک رمضان، 400 جلسه وعظ و خطابه روحانیان در امامزادگان شاخص و مساجد محوری آذربایجان‌شرقی برگزار می شود.
برگزاری 400 جلسه خطابه در امامزادگان و مساجد آذربایجان‌شرقی

 

حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: برنامه‌های قرآنی، فرهنگی، عقیدتی و مذهبی این مرکز در ماه مبارک رمضان با حضور روحانیان و مبلغان دینی اجرا می شود.

 

وی از استقرار 22 روحانی در امامزادگان شاخص استان برای پاسخگویی به شبهات و سؤالات دینی عموم مردم خبر داد و گفت: همزمان با ماه رمضان در قالب طرح ضیافت الهی،400 جلسه وعظ و خطابه روحانیان نیز در امامزادگان شاخص و مساجد محوری آذبایجان‌شرقی برگزار می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی ادامه داد: با برنامه ریزی های انجام شده و همچنین همکاری نهادهای فرهنگی طرح ضیافت الهی با هدف آشنایی مردم به ویژه جوانان با سیره زندگی ائمه اطهار(ع) و استفاده بهینه از برکات ماه مبارک رمضان در سراسر استان اجرایی می شود.

 

حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استقبال عموم مردم از نام‌نویسی طرح تربیت حافظان و قاریان فرآن کریم در استان گفت: با گذشت چند روز از آغاز نام‌نویسی طرح در محل امامزادگان، شاهد استقبال بسیار چشمگیر اقشار مختلف مردم بوده ایم.

 

وی با اشاره به این‌که برنامه‌های قرآنی از اولویت‌های مهم اوقاف و امور خیریه محسوب می شود، گفت: در راستای تحقق بخشی به رهنمودهای مقام معظم رهبری در تربیت حافظ و قاری قرآن، این اداره کل برنامه های متنوعی را تدارک دیده تا مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان با این کتاب آسمانی بیش از پیش انس بگیرند.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این که سهمیه استان از طرح تربیت حافظ و قاری قرآن طی 4 سال 48 هزار نفر می‌باشد، افزود: سعی داریم با همکاری نهادهای قرآنی علاوه بر تربیت سهمیه ابلاغی نفرات بیشتری را وارد حلقه قاریان و حافظان قرآن کنیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی همچنین از برگزاری محافل انس با قرآن، کلاس‌های تفسیر در امامزادگان و مساجد محوری استان خبر داد و گفت: هم‌اکنون کرسی‌های تلاوت قرآن کریم همه روزه در ماه مبارک رمضان در مساجد شاخص و مصلی اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار می شود.

 

وی در ادامه با تشریح فعالیت روحانیان مستقر در امامزادگان برای پاسخگویی به سؤالات دینی مردم خاطرنشان کرد: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و جهت پاسخگویی بهتر و سریع‌تر به مسائل شرعی مردم دو خط تلفن همراه و یک خط تلفن ثابت اعلام شده که عموم مردم می توانند با تماس، پاسخ سؤالات خود را دریابند.

 

به گفته حجت الاسلام حسینی شماره 09146608729 ویژه خواهران و شماره 09146608728 از ساعت 10 صبح لغایت اذان مغرب و عشا ویژه برادران و شماره تلفن 04115251636 بطور مشترک آماده پاسخگویی می باشند./935/ت302/ب

ارسال نظرات