۰۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۱۳۳۷۹۷
امام جمعه بابل:

برخی‌ برای حرمت‌شکنی ماه مبارک رمضان بهانه تراشی می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل خواستار نظارت بیشتر بر طرح دریا و اطراف آن شد و با اشاره به حضورش در یکی از سواحل مازندران گفت: وضع برخی سواحل مازندران از سواحل مدیترانه نیز بدتر است.
حجت الاسلام حسن روحاني، امام جمعه بابل

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی ستاد نماز جمعه بابل، حجت‌الاسلام حسن روحانی، امام جمعه بابل با تاکید بر رعایت حفظ حرمت در ماه رمضان اظهار داشت: جامعه اسلامی ما باید این ماه را محترم بشمارد، چون حفظ حرمت این ماه مبارک مورد تاکید خدای متعال و ائمه اطهار است.

 

امام جمعه بابل با اشاره به برخورد امیر المومنین علی(ع) با حرمت‌شکنان ماه رمضان خاطرنشان کرد: علی(ع) با حرمت‌شکنان ماه رمضان حکم شرعی را اجرا می‌کرد و با شلاق با حرمت‌شکنان برخورد می‌کرد.

 

وی ادامه داد: حضرت علی(ع) در زمان برخورد با حرمت‌شکنان ماه رمضان تاکید می‌کرد که این شلاق را به خاطر حرمت‌شکنی ماه رمضان  و روزه‌خواری در جلوی نگاه‌های مردم می‌زنم.

 

امام جمعه بابل در ادامه با تاکید بر حفظ حرمت ماه رمضان از سوی مسافران و افراد بیمار یادآور شد: قهوه‌خانه‌ها و مسافرخانه‌ها باید از سوی مسؤولان مورد نظارت قرار گیرد تا برخورد مناسبی با حرمت‌شکنان ماه رمضان انجام شود.

 

وی رعایت حرمت ماه رمضان را خواسته آحاد مومنان ذکر کرد و تاکید کرد: روزه داران نمی‌توانند بی‌حرمتی به ماه رمضان را تحمل کنند و دستگاه قضایی و نیروی انتظامی نیز باید در این ارتباط فعال‌تر عمل کنند.

 

حجت الاسلام روحانی در ادامه خواستار نظارت بیشتر بر طرح دریا و اطراف آن شد و با اشاره به حضورش در یکی از سواحل مازندران گفت: وضع برخی سواحل مازندران از سواحل مدیترانه نیز بدتر است.

 

وی ادامه داد: رمضان ماه احترام است و نباید اجازه داد افراد در کنار سواحل بخشی از احکام الهی را تعطیل کنند.

 

حجت الاسلام روحانی با اعلام این که برخی‌ها برای حرمت‌شکنی استفتاء را بهانه می‌کنند، گفت: فرو بردن سر زیر آب حکمش مشخص است و این مسأله نیاز به استفتاء ندارد.

 

امام جمعه بابل اضافه کرد: اگر کسانی در روزهای ماه مبارک رمضان به درون آب دریا بروند و شنا کنند عمل باطل کننده روزه را در ماه انجام می‌دهند.

 

وی با تأکید براین که تکلیف برخی از احکام در ماه رمضان مشخص است و نیاز به استفتاء ویژه و بهانه کردن این موضوع نیست، گفت: باید اقدامات لازم انجام شود تا خدای ناکرده شاهد بی حرمتی نسبت به ماه مبارک نباشیم./950/د102/ب

ارسال نظرات