۰۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۱۳۳۸۳۵

هشدار آیت الله ناصری نسبت به پیدایش مدعیان دروغین مهدویت

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان بااشاره به انحرافات خطرساز در بحث مهدویت گفت: بیشتر مدعیان دیدار دروغگویند؛ کار را به جایی رسانده اند که یک خدای تقلبی در زندان اصفهان زندانی است؛ به کتابهایی که درباره تشرفات چاپ می شود اهمیت ندهید. این کتابها بیشترشان تجاری است.
آيت الله ناصري

 

به گزارش خرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله محمد ناصری، استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان در ادامه سلسله جلسات درس اخلاق با اشاره  به اینکه روز پنجشنبه روز عرضه اعمال خدمت حضرت ولی عصر ارواحنا فداه است گفت: در کتب آسمانی پیش از اسلام فضائل امام زمان(عج) آمده است، در قرآن 220 آیه و در بیان حضرات معصومین 6220 روایت پیرامون امام زمان آمده است و تنها در میان اهل سنت 120 کتاب پیرامون امام زمان آمده است.

 

وی ضمن اشاره به وظایف منتظران نسبت به امام زمان عجل الله تعالی فرجه افزود: شیعیان هشتاد وظیفه نسبت به امام زمان دارند که نخستین آن وظیفه انتظار است. حدود صد روایت پیرامون انتظار آمده است.، اما آیا واقعا ما منتظریم؟ تو که منتظر امام زمانی اصلا انتظار یعنی چه؟ انتظار یعنی از وضع کنونی راضی نیستیم و منتظریم تا وضع اصلاح شود، منتظر یعنی آماده باش.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: منتظر امام زمان یعنی کسی که آماده است، اصلاح نفس کرده  و منتظر فرمان حضرت باشد، صفات رذیله را دور ریخته و صفات حمیده را کسب کرده باشد و تسلیم فرمان امامش باشد.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه در ادامه سخنان خود گفت: عرضه، متوقف بر تقاضا است، می گوییم یا ابن الحسن اما این ندای ما تنها به زبان است و درون قلب ما وارد نشده است وگرنه این بیان همراه با اطاعت از امام زمان بود.

 

وی ادامه داد این همه مسلمان که در حجه الوداع بودند همه رفتند چرا که ایمانشان مستقر نشده بود. ایمان دو نوع است؛ مستودع و مستقر، اگر ایمان ما مستودع باشد از بین می رود.

 

آیت الله ناصری سپس ادامه داد: در روایات آمده است بهترین اعمال، انتظار فرج است و منتظر امام زمان مانند کسی است که در خون خود غلطیده و شهید شده است؛ بهترین اعمال انتظار فرج است چون منتظر فرج خود را آماده کرده، عبد صالح و ولیّ خدا شده است.

 

آیت الله ناصری در ادامه ضمن اشاره به شرایط فعلی جهان گفت: علائم ظهور بسیار است، اگر این اوضاع جهانی، مقدمات ظهور باشد باید صبور باشید و خود را برای مشکلات بسیار شدیدتر آماده کنید و ثابت قدم بر ولایت باشید، بدانید این مملکت، مملکت امام زمان است؛ خدا انشاء الله مقام رهبری را که نماینده امام زمان است حفظ کند.

 

 وی در پایان ضمن اشاره به انحرافاتی خطرساز در بحث مهدویت گفت: این چه وضعی است که هرکسی مدعی دیدار با امام زمان است؟ دیدار با امام زمان آسان شده است؟ بعضی ها با امام زمان قهوه خانه می روند، زنها هم با حضرت صیغه محرمیت می خوانند. اما بدانید، آن که را اسرار حق آموختند / مهر کردند و دهانش دوختند، مدعیان دروغگویند؛ کار را به جایی رسانده اند که حتی یک خدا در زندان اصفهان زندانی است؛ به کتابهایی که درباره تشرفات چاپ می شود اهمیت ندهید. این کتابها بیشترشان تجاری است.

 

 گفتنی است جلسات درس اخلاق آیت الله ناصری همه روزه پس از نماز ظهر و عصر در مسجد کمر زرین واقع در میدان امام علی (ع) اصفهان برگزار می شود. /929/پ202/ع

ارسال نظرات