۰۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۱۳۳۸۴۸
نماینده ولی فقیه در سپاه:

ولایت‌مداری و صیانت از اصول از الزامات ظهور امام زمان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری، صیانت از اصول و مبانی انقلاب، ایستادگی در برابر قدرت‌های استکباری و تقویت آمادگی فردی را از الزامات ظهور امام زمان(عج) برشمرد و گفت: امروز بار اصلی زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) بر دوش رهبری و ملت ایران است.
حجت الاسلام علي سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، به بیان نقش انقلاب اسلامی در شکل‌گیری دولت کریمه پرداخت و با تقسیم تاریخ به سه مقطع مهم عصر حاکمیت فرعون، عصر بنی‌العباس و عصر حاضر، از دوران کنونی به عنوان عصر ظهور یاد کرد. 
وی با بیان این‌که همواره تقابل بین حق و باطل بوده است، اما در سه مقطع از تاریخ این تقابل همه جانبه و به صورت ملموس و محسوس مشاهده می‌شود، گفت: مقطع نخست عصر حاکمیت فرعون بود که براساس پیش‌بینی‌ها یک رهبر الهی بساط ظلم و جور فرعونی برچید، اگرچه فرعون همه سرمایه و تلاشش را برای مقابله با این پدیده صرف کرد اما خداوند اراده‌اش را محقق کرد و موسی بن عمران‌(ع) را به عرصه وجود رساند.
 حجت‌الاسلام سعیدی افزود: در مقطع دوم یعنی عصر بنی عباس، چند دهه بشارت منجی و مصلح در کلام بزرگان آمده بود و پیامبر اکرم‌(ص) در خطبه غدیر و دیگر معصومان‌(ع) نوید ظهور منجی و تولد آخرین امام و نجات بخش بشر داده بودند و ویژگی‌های این مصلح را که از نسل امام حسین‌(ع) و فرزند امام حسن عسگری‌(ع) است، برشمردند، از این‌رو دولت حاکم تلاش کرد تا نگذارد این وعده الهی محقق شود، اما اراده خدا محقق شد. 
وی از عصر حاضر به عنوان مقطع سوم تاریخ یاد کرد و اظهار داشت: خداوند متعال اراده کرده است که جهان را به قدوم حضرت مهدی(عج) منور فرماید و زمینه ظهور آن حضرت را فراهم کند، اما قدرت‌های استکباری و همه دشمنان در صدد برآمده‌اند جلوی اراده ذات باری تعالی را بگیرند که یکی از اهداف حضور آمریکایی‌ها در عراق نیز همین امر یعنی مقابله با پدیده مهدویت بود.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: در مقطع سوم که اراده ذات باری تعالی یک طرف و اراده بندگان عصیان‌گر خدا در طرف مقابل قرار دارد و بندگان عصیانگر خدا یعنی جبهه استکبار همه توان خود را برای مقابله با مهدویت به کار بسته‌اند، این عصر است اما به طور قطع اراده خدا با وسایط، وسایل و اسباب فراهم می‌شود، همان‌گونه که در عصر موسی بن عمران‌(ع) سه زن نقش مؤثری در تحقق اراده ذات باری تعالی داشتند.
 وی با بیان این‌که در عصر امام عسگری‌(ع) و ائمه اطهار‌(ع)، نقش امام یازدهم و دیگر امامان معصوم‌(ع) در این زمینه بسیار مهم بود و در عصر ما نیز همین‌طور است و این قاعده و قانون و ضابطه‌بندی نظام تدبیر الهی را بیان می‌کند، ادامه داد: ایجاد زمینه برای ظهور امام زمان(عج) در زمان ما نیاز به اسباب، وسایل و وسایط ظهور آن حضرت دارد که البته این اسباب و وسایل بسیار متفاوت و گسترده‌تر از گذشته است.
حجت‌الاسلام سعیدی در ادامه به بیان روایاتی که به ذکر علائم ظهور می‌پردازد و روایاتی که افزون بر علائم، شرایط ظهور را هم بیان می‌کند، پرداخت و گفت: اگرچه بیشتر علائم ظهور اتفاق افتاده اما شرایط ظهور با علائم آن متفاوت است، شرایط ظهور به صورت پیوسته و پیش از قیام حضرت مهدی(عج) اتفاق می‌افتد که اشاره به قیام جمعیتی از مشرق یعنی ایران در روایات که زمینه ظهور را فراهم می‌کنند، نمونه آن است.
حکومت ولایت فقیه شبیه ترین حکومت به حکومت امام زمان است
وی پنج آمادگی فردی، زمینه‌سازی، سیستمی، منطقه‌ای و بین‌المللی را برای امر زمینه‌سازی ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) مهم ارزیابی کرد و ابراز داشت: شرایط حاکم بر خاورمیانه به هیچ عنوان برای ظهور امام مهدی(عج) در گذشته آماده نبود و باید جنبش وال استریت شکل بگیرد و باید مردم آمریکا از حزب دموکرات و جمهوری خواه به تنگ آیند و باید از سازمان ملل و شورای امنیت و مجامع مشابه مأیوس شوند.
 نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان این‌که همه کسانی که در برپایی حکومت دینی و ولایت فقیه تلاش کردند،‌ زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) بودند، گفت: شبیه‌ترین حکومت به حکومت امام زمان‌(ع) حکومت ولایت فقیه است که در ایران شکل گرفته و مردم براساس محوریت یک فقیه عالیقدر یعنی امام خمینی‌(ره) این حکومت را برپا کردند و پس از ایشان در زمان ولایت امام خامنه‌ای این حرکت را تداوم ‌بخشیدند.
 وی تداوم ولی فقیه، اطاعت و حمایت از رهبری و ایستادگی در کنار ولی فقیه را جزو الزامات ظهور برشمرد و با بیان این‌که منطقه خاورمیانه مرکز پشتیبانی امام زمان(عج)، رهبر جمهوری اسلامی ایران کانون بیداری و محور هدایت این مرکز و خاورمیانه بستر و مرکز پشتیبانی امام زمان(عج) است، تصریح کرد: بار اصلی زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) بر دوش رهبری و ملت ایران است.
 نیروی قدس نقش اول را در بیداری منطقه ای و بین المللی ایفا می کند
حجت‌الاسلام سعیدی به نقش سپاه پاسداران در زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) اشاره کرد و با بیان این‌که زمینه‌سازی ظهور نیازمند صد میلیون پاسدار و بسیجی جان برکف و آماده است، متذکر شد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از ابزارهای زمینه‌سازی ظهور امام زمان(ع) است، نیروی قدس سپاه در عرصه بیداری منطقه‌ای و بین‌المللی نقش اول را ایفا می‌کند و بسیج در زمینه آماده‌سازی نیروی انسانی نقش دارد.
 وی ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری، صیانت از اصول و مبانی انقلاب، ایستادگی در برابر قدرت‌های استکباری و تقویت آمادگی فردی را از الزامات ظهور امام زمان(عج) برشمرد و با متفاوت خواندن ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری و اعتراض نسبت به کسانی که ولایت فقیه را قبول دارند، اما ولایت‌پذیر نیستند، گفت: عصر غیبت و عصر حاکمیت ولایت فقیه تمرین ولایتمداری و ولایت‌پذیری و آماده شدن برای ورود به عرصه ظهور امام زمان(عج) است.
 نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان این‌که ولایت‌پذیر کسی است که با ذهن، زبان، قلب و رفتارش در خدمت ولایت فقیه است، خاطرنشان کرد: نقشی که امروز فرماندهی و نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارد، آمادگی فردی، زمینه‌سازی، منطقه‌ای، سیستمی و بین‌المللی است. /920/پ201/ج
ارسال نظرات