۰۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۱۳۳۸۹۰
بعد از میانمار؛

تبعیض علیه مسلمانان در هند افزایش یافته است

خبرگزاری رسا ـ اقدامات تبعیض‌آمیز و خشونت‌بار علیه مسلمانان در ایالت آسام در هند سبب ایجاد درگیری‌هایی میان بومی‌ها و پیروان دین مبین اسلام این منطقه و بی‌خانمانی مسلمانان شده است.
هند

 

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از آن اسلام، درگیری‌های بین‌فرقه‌ای در ایالت آسام هند با کشته شدن چند تن بومی توسط فردی ناشناس آغاز شد که موجب کشته شدن ده‌ها تن از مسلمانان این منطقه شد و هزاران نفر را بی‌خانمان و مجبور به ترک روستاهایشان کرد. 

 

در سال‌های اخیر، قبایل هندو و مسیحی اقدامات خصمانه‌ای را علیه مهاجرین مسلمانان این ناحیه، بخصوص مهاجرین بنگلادشی، داشته‌اند.

 

مسلمانان هند در دستیابی امکانات تحصیلی مناسب و به دست آوردن فرصت‌های شغلی، با محرومیت‌‌های زیادی روبرو هستند و همچنین برخی از بانک‌ها به بهانه‌های مختلف از گشایش حساب و ارائه تسهیلات به مسلمانان خودداری می‌کنند.

 

کمیسیون ملی اقلیت‌ها اعلام کرد، شکایات ارسال شده از سوی مسلمانان در این زمینه در یک سال گذشته به میزان 100 درصد افزایش داشته است.

 

بر پایه گزارش کمیسیون ملی اقلیت‌ها، مسلمانان ساکن ایالات آندرا پرداش در جنوب هند در بدترین شرایط قرار دارند و هم اکنون 90 هزار دانش‌آموز مسلمان به علت خودداری بانک‌ها از گشایش حساب برای آن‌ها، نمی‌توانند چک‌های کمک هزینه دولت را نقد کنند.

 

مسلمانان که بزرگترین اقلیت دینی هند را تشکیل می‌دهند از فقیرترین گروه‌های جامعه هند نیز به شمار می‌روند.

 

دین اسلام پس از هندوئیسم پرطرفدارترین آیین در هند است و 13/4 درصد از مردم این کشور از پیروان آن هستند.

 

این در حالی است که گزارش‌‌ها نشان می‌دهد مسلمانان به علت محدودیت‌های موجود در هند، در پایین‌ترین سطوح اقتصادی این کشور قرار دارند.

 

گفتنی است، شرایط مذکور به گونه‌ای است که حتی پایین‌ترین گروه هندوها در نظام طبقاتی هند نیز در شرایطی بهتر از مسلمانان زندگی می‌کنند./982/ب903/ک 

ارسال نظرات