۰۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۱۳۳۹۱۱
خطیب جمعه نجف:

آل سعود می خواهد عراق را به پایگاه القاعده مبدل سازد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف تاکید کرد که عربستان می خواهند عراق را به پایگاه القاعده مبدل سازد و جنگ مذهبی و داخلی را برای کشتار شهروندان عراقی در این کشور به راه بیاندازد.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد جنایت های صورت گرفته علیه مسلمانان میانمار را جنگی جهانی علیه اسلام توصیف کرد و گفت: قتل و ذبح و سوزاندن زنان و کودکان مسلمان در میانمار، جنگی برنامه ریزی شده از سوی جهان علیه اسلام به شمار می آید. استمرار قتل عام برنامه ریزی شده زنان و مردان و کودکان مسلمانان میانمار و آواره شدن تعدادی دیگر از آنان نشان می دهد که بوداییان برای حمله و ذبح و سوزاندن و قتل مسلمانان در این کشور چراغ سبز دریافت کرده اند.
 
وی افزود: متاسفانه جهانیان نسبت به فجایع شنیعی که علیه مسلمانان در میانمار رخ می دهند، سکوت اختیار کرده و خبرهایی که در این زمینه در برخی رسانه ها منتشر می شوند به شدت ناچیز هستند.
 
حجت الاسلام قبانچی از سخنان وزیر امور خارجه فرانسه مبنی بر اینکه دین اسلام دین عدالت و اعتدال است، استقبال کرد و اظهار داشت: از سخنان وزیر امور خارجه در قبال اسلام استقبال می کنیم، اما مواضع فرانسه در قبال فاجعه رخ داده علیه مسلمانان میانمار چه بوده است؟ آیا این سخنان با هدف فریب مسلمانان و ساکت کردن آنان در قبال کشتار مسلمانان میانمار است؟ جامعه جهانی مسوول جنایت های رخ داده علیه مسلمانان است و ما از آنان می خواهیم مسوولیت انسانی و احترام به معاهده های حقوق بشر را به خوبی ادا کنند.
 
خطیب جمعه نجف کشتار شهروندان عراقی ساکن سوریه توسط آشوبگران را محکوم کرد و ادامه داد: تهدیدات صورت گرفته علیه شهروندان عراقی در سوریه دارای توجهات خونین و طایفه ای است و نشان می دهند که گروه های مسلح تنها درصدد خونریزی و بروز جنگ مذهبی هستند و هیچ گاه نمی خواهند که تغییرات سیاسی را در این کشورپیاده سازند.
 
وی تصریح کرد: پیروان امویان و معاویه و یزید خواندن آشوبگران و فراخوانی آنان به جنگ و تهدید به تخریب حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) و همچنین حمایت های مالی شدید عربستان و دعا برای موفقیت تروریست ها در هنگام نماز در این کشور دلیل روشنی بر جنگ مذهبی در سوریه است و جریان هایی می خواهند خون را بر اساس جنبه های مذهبی در سوریه جاری سازند و گرنه چه دلیلی دارد که برای گروه های مسلح در سوریه دعا می کنند اما حتی سخنی از فلسطین و مسلمانان میانمار به زبان نمی آورند.
 
سید صدرالدین قبانچی ازپذیرش آوارگان سوری توسط دولت عراق ابراز خرسندی کرد و بیان داشت: پذیرش آوارگان سوری و شهروندان عراقی ساکن سوریه توسط دولت عراق اقدام پسندیده ای بود و از دولت می خواهم به کمک های خود به این افرا ادامه دهد. متاسفانه مواضع اتحادیه عرب در قبال سوریه مطلوب نبوده و از گروه های مسلح حمایت می کند.
 
استاد حوزه علمیه نجف بر دست داشتن عربستان و آمریکا در انفجارهای تروریستی در عراق تاکید کرد و گفت: برنامه ریزی گسترده ای برای بازگشت جنگ داخلی و فتنه طایفه ای و ذبح شهروندان عراقی در این کشور وجود دارد و سخن رییس دستگاه اطلاعات عربستان مبنی بر اینکه عراق باید به پایگاه امنی برای القاعده مبدل شود وجود این برنامه را ثابت می کند، سکوت آمریکا در قبال این جنایت ها نیز نشان می دهد که در این انفجارها مشارکت دارد./980/ب911/ک
ارسال نظرات