۰۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۱۳۳۹۱۷
همزمان با ماه مبارک رمضان؛

نمایشگاه اسناد مجاهدت های علمای آذربایجان گشایش یافت

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ماه مبارک رمضان، نمایشگاه گزیده‌ای از تصاویر و اسناد مربوط به مبارزات علمای آذربایجان در ماه رمضان، گشایش یافت.
آيت الله قاضي طباطبايي


سیدمسعود نقیب، رییس مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه شمال‌غرب کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: نمایشگاه گزیده‌ای از تصاویر و اسناد مربوط به مبارزات علمای آذربایجان در ماه رمضان، همزمان با ماه ضیافت الهی از امروز میزبان عموم شهروندان و پژوهشگران است.

 

وی با بیان این‌که تعدادی از اسناد و تصاویر برای نخستین بار در معرض عموم قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: 58 عکس و 48 سند با موضوعات مختلف و مرتبط با مبارزات علما و روحانیت آگاه منطقه آذربایجان در ماه مبارک رمضان در دوران رژیم منحوس پهلوی به نمایش گذاشته شده است.

 

نقیب ادامه داد: اسامی علمای ممنوع‌المنبر، برخورد نیروهای شهربانی با روحانیت مبارز، اخذ تعهد از خطبا، برخورد رژیم منحوس پهلوی با علما، اخذ تعهد از هیئت امنای مساجد در عدم استفاده از علمای مبارز از جمله موضوعات اسناد این نمایشگاه است.

 

رییس مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه شمال‌غرب کشور تصریح کرد: این نمایشگاه حاوی تصاویری از علمای مبارز منطقه آذربایجان و تبریز در طول دو قرن گذشته نیز است، که بسیاری از حقایق تاریخی و مظلومیت علما در تبلیغ و ترویج مبانی دینی در دوران قبل از انقلاب اسلامی را نشان می دهد.

 

وی افزود: در این نمایشگاه تصاویری از آیات انگجی، شهیدی، قاضی، مدنی، بادکوبه‌ای، کرگری، خسروشاهی، حجت، میرانی، مولانا، امینی، جعفری، طباطبایی و تعدادی دیگر از علما و روحانیان مبارز در معرض دید عموم مردم قرار گرفته است.

 

به گفته نقیب، این نمایشگاه از امروز تا پایان ماه مبارک رمضان، همه روزه غیر از روزهای تعطیل در ساعات اداری، در محل مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه شمال‌غرب واقع در ابتدای خیابان ارتش، آماده بازدید عموم مردم است./935/ت303/ب

ارسال نظرات