۰۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۱۳۳۹۲۰
مفتی قدس:

صهیونست ها در حال تخریب تدریجی مسجد الاقصی هستند

خبرگزاری رسا ـ مفتی قدس و فلسطین نسبت به نقشه های صهیونیست ها برای اشغال و تخریب مسجد الاقصی هشدار داد و مسلمانان را به دفاع از این مسجد فراخواند.
مسجدالاقصي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ عکرمه صبری، مفتی قدس شریف و فلسطین در گفت‎وگو با شبکه خبری العالم با اشاره به حضور صهیونیست ها در مسجد الاقصی، تصریح کرد: ساکنان یهودی سرزمین اشغالی با وجود حضور نمازگزاران مسلمان و مسوولان اوقاف اسلامی با حمایت شدید نیروهای پلیس رژیم اشغالگر در منطقه باب الرحمه حضور می یابند تا از مناسبت های دینی برای اشغال این مکان مقدس سوء استفاده کنند.

 

وی افزود: آنان با حضور در مسجد الاقصی می خواهند چنین وانمود کنند که این مسجد به آنان اختصاص دارد و از سوی مسلمانان غضب شده است و مقامات صهیونیست بر این اساس از آنان حمایت می کنند.

 

شیخ عکرمه صبری با اشاره به نقشه صهیونیست ها برای تخریب مسجد الاقصی، گفت: رژیم صهیونیستی می خواهد به صورت تدریجی به تخریب مسجد الاقصی بپردازد و در حال حاضر با حضور یهودیان در این مکان و اقامه نماز و برگزاری شعائر دینی خود می خواهد همگان را وادار به سکوت کند و اگر مسلمانان نسبت به این جنایت ها سکوت کنند، این سکوت را رضایت قلمداد خواهند کرد تا به مرحله بعدی که تخریب مسجد الاقصی است، انتقال یابند.

 

مفتی قدس تاکید کرد: ما با وجود امکانات کمی که داریم از مسجد الاقصی دفاع خواهیم کرد و با حضور گسترده در این مسجد در همه ایام هفته به رسوا ساختن نقشه های اسرائیل اشغالگر می پردازیم و اجازه نمی دهیم که این مسجد توسط آنان اشغال و تخریب شود.

 

وی امت های عربی و اسلامی را به مسؤولیت پذیری در قبال این مسجد فراخواند و اظهار داشت: به امت های عربی و اسلامی می گوییم که ما را تنها نگذارند و این وظیفه حکومت های عربی و اسلامی است که در این مساله دخالت کنند، زیرا قدس تنها به ساکنان فلسطین تعلق ندارد و از آن همه مسلمانان است.

 

صبری ادامه داد: جایگاه مسجد الاقصی همانند مسجد الحرام و مسجد النبی است و سکوت در برابر هتک حرمت آن جایز نیست و کسانی که از یاری قدس و مسجد الاقصی شانه خالی کنند با عذاب الهی مواجه خواهند شد./980/ب903/ک

ارسال نظرات