۰۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۱۳۳۹۷۱
حجت الاسلام غلامی:

علوم انسانی اسلامی به بحث رایج مجامع علمی بدل شده است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای سیاست‌گذاری کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی گفت: گفتمان علوم انسانی اسلامی در محافل علمی کشور جای گفتمان تحول در علوم انسانی را گرفته و علوم انسانی اسلامی به بحثی رایج در مجامع علمی کشور بدل شده است.
حجت الاسلام غلامي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، طی مراسمی در سالن شیخ بهایی مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صداوسیما، شرایط برگزاری دومین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی اعلام شد.

در این مراسم که با حضور شماری از مسئولان دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی برگزار شد، حجت‌الاسلام رضا غلامی، رئیس شورای سیاست‌گذاری کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی، با اشاره به جمع‌بندی قطعی مراکز علمی برگزارکننده مبنی بر استمرار برگزاری کنگره، زنده و با نشاط نگاه داشتن گفتمان علوم انسانی اسلامی را در کنار تولید علمی یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی برشمرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر گفتمان علوم انسانی اسلامی در محافل علمی کشور جای گفتمان تحول در علوم انسانی را گرفته و بحث از علوم انسانی اسلامی به بحثی رایج در مجامع علمی کشور بدل شده است.

  ایجاد 10 کمیسیون دائمی در دومین کنگره علوم انسانی

 عطاءالله رفیعی ‌آتانی، رئیس دبیرخانه کنگره نیز در این مراسم با تشریح موضوعات کنگره دوم، سطح علمی کنگره را علمی - پژوهشی دانست و تأکید کرد: از این پس کنگره 10 کمیسیون دائمی خواهد داشت و در هر کنگره یکی از کمیسیون‌ها، کمیسیون ویژه معرفی خواهد شد.

رفیعی عنوان کمیسیون ویژه دومین کنگره را علوم سیاسی اعلام کرد و افزود: در کمیسیون ویژه سرمایه‌گذاری برای تولید و ارائه محتوا چند برابر سایر کمیسیون خواهد بود و تلاش می‌شود در موضوع کمیسیون‌های ویژه مقدمات یک جهش علمی فراهم شود.

عطاءالله رفیعی آتانی آخرین مهلت برای دریافت چکیده مقالات را پایان ماه سال اعلام کرد و افزود: از این پس دریافت چکیده و اصل مقالات و داوری‌ها به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

رئیس دبیرخانه دائمی کنگره بین‌المللی علوم اسلامی با اشاره به برگزاری مراسم اعطای اولین جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی، نظام اعطای این جایزه را تشریح کرد.

به گفته رفیعی، در سال 1392 به برترین نوآوری‌ها و نظریه‌ها در عرصه‌های علوم انسانی، اسلامی جوایز مهمی اعطا می‌شود که در نوع خود از جهت اعتبار علمی بی‌نظیر است.

شایان ذکر است، نخستین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی پایان اردیبهشت امسال در تهران برگزار شد./916/د102/ع

ارسال نظرات