۰۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۱۳۳۹۸۸
امام جمعه کازرون:

ایجاد فرمول بومی برای غلبه بر مشکلات اقتصادی و تحریم ضروری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کازرون بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های ملی در غلبه بر مشکلات و تحریم‌ها تأکید کرد و گفت: دوره استفاده از فرمول‌های غربی در حل مشکلات اقتصادی گذشته است.
حجت الاسلام محمد خرسند
 
حجت‌الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مسؤولان و کارگزاران نظام، رمز ماندگاری نظام اسلامی در برابر توطئه دشمنان را توکل به خدا عنوان کرد و گفت: توکل به خدا در کلام بزرگان دینی موج می‌زند و آنها همیشه مردم را متوجه این امر بزرگ می‌کردند.
امام جمعه کازرون وحدت و همدلی اقشار مختلف مردم را از دیگر رمزهای ماندگاری نظام اسلامی دانست و ابراز کرد: مردم همیشه نشان داده‌اند که با تبعیت از رهبری پای آرمان‌های نظام اسلامی ایستاده‌اند و در صحنه‌های مهم انقلاب حضور داشته و در برابر توطئه دشمنان ایستادگی کرده‌اند.
حجت‌الاسلام خرسند ادامه داد: حاکمیت ولایت فقیه در ایران از دیگر اموری است که نظام اسلامی را پابرجا و محکم در برابر بدخواهان نگاه داشته است و با قدرت تصمیم گیری بالا و شناخت مصالح و مفاسد توطئه دشمنان را خنثی می‌کند.
وی در ادامه به تبیین راهکارهای مقابله با تحریم‌های دشمنان پرداخت و اقتصاد مقاومتی را یکی از بهترین راه‌حل‌های موجود خواند و ابراز داشت: با خارج شدن اقتصاد از بخش دولتی و واگذاری آن به بخش خصوصی می‌توان بسیاری از مشکلات و کمبودها را برطرف کرد.
حجت‌الاسلام خرسند افزود: همان گونه که مقام معظم رهبری بارها تأکید کرده‌اند اجرای صحیح اصل 44 می‌تواند شرایط اقتصادی کشور را بهبود بخشد.
امام جمعه کازرون بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های ملی در غلبه بر مشکلات و تحریم‌ها تأکید کرد و اظهار داشت: هر زمان به جوانان و نخبگان خود اعتماد کردیم شاهد موفقیت بودیم و در شرایط فعلی نیز باید به دنبال ایجاد یک فرمول داخلی برای حل مشکلات اقتصادی باشیم.
وی ادامه داد: دوران استفاده از فرمول‌های غربی در حل مشکلات اقتصادی گذشته است و همان گونه که مشاهده می‌کنیم خود غربی‌ها دچار فروپاشی اقتصادی شده و به بن بست رسیده‌اند.
حجت‌الاسلام خرسند با بیان این‌که مدیریت در مصرف و صرفه جویی می‌تواند در بهبود وضعیت اقتصادی تأثیر گذار باشد، خواستار آغاز این اقدام از سوی نهادهای دولتی شد و گفت: اگر مردم ببینند که دولت در این مساله پیشقدم شده است آنها هم به راحتی تبعیت خواهند کرد.
امام جمعه کازرون تحریم‌های اقتصادی دشمنان را گذرا توصیف کرد و ابراز داشت: ملت ایران سخت تر از این تحریم‌ها و توطئه‌ها را در زمان جنگ پشت سر گذاشته است و به فضل الهی این تحریم‌ها زودگذر است و خللی در اراده ملت ایجاد نخواهد کرد.
حجت‌الاسلام خرسند در پایان خواستار تدبیر و برنامه ریزی مسؤولان در قبال مقابله با تحریم‌ها شد و گفت: دولت اجازه ندهد در شرایط فعلی افراد سودجو از بازار سوء استفاده کرده و قیمت‌ها را بالا ببرند./927/ت302/ج

 

ارسال نظرات