۰۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۰:۵۰
کد خبر: ۱۳۴۰۰۴

درس های خارج حوزه علمیه اصفهان ساماندهی می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش حوزه علمیه اصفهان از راه اندازی اداره فضلا در حوزه علمیه صدر اصفهان که عمده درس های خارج اصفهان در آن جا برگزار می شود خبر داد و گفت: از این به بعد طلاب بعد از پایه دهم، تحت عنوان فاضل شناخته خواهند شد.
درس خارج

 

حجت الاسلام عبد المجید خطاط، معاون پژوهش حوزه علمیه اصفهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، گفت: از آنجا که ماهیت درس های خارج در حوزه علمیه یک ماهیت پژوهشی است، باید طلاب ورودی درس خارج، بعد از ده سال تمرین وارد عرصه پژوهش تمرینی شوند و محصولات پژوهشی خود را زیر نظر یک استاد متبحر بررسی کنند.

وی در این خصوص از راه اندازی اداره فضلا در حوزه علمیه صدر اصفهان که عمده درس های خارج اصفهان در آنجا برگزار می شود خبر داد و گفت: از این به بعد طلاب بعد از پایه دهم، تحت عنوان فاضل شناخته خواهند شد.

معاون پژوهش حوزه علمیه اصفهان اظهار داشت: اداره فضلا از سال هشتاد و هشت در اصفهان پایه گذاری شد و از سال آینده تحصیلی در مدرسه صدر عملیاتی خواهد شد.

وی ادامه داد: از کارهای صورت گرفته در این رابطه شناسایی فضلا و تشکیل پرونده برای آنها است که روند خوبی را طی می کند و در واقع فارغ التحصیلان دوره های آموزشی در آنجا پذیرش می شوند.

حجت الاسلام خطاط اظهار داشت: از دیگر برنامه ها در نظر گرفته برای ورودی های درس خارج برگزاری دوره سه روزه آشنایی با شرایط و لوازم درس خارج است که معمولا اوایل مهر ماه برگزار می شود، در این دوره اساتیدی که بتوانند روشی موفق در درس خارج را منتقل کنند دعوت شده اند.

وی ابراز داشت: در کنار ساماندهی دروس خارج پشتیبانی های خدماتی مالی فرهنگی، تبلیغی، تبلیغاتی و حجره دهی در اداره فضلا انجام خواهد شد.

شایان ذکر است، اطلاعات تکمیلی درباره اداره فضلا، وظایف و معاونت های آن ظرف چند روز آینده اعلام می شود. /929/ ت302/ب

ارسال نظرات