۰۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۱۳۴۰۶۴

اعلام ویژه برنامه های فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم در ماه رمضان

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و امور زائران آستان حضرت عبدالعظیم(ع) از جزء خوانی قرآن کریم، سخنرانی، مسابقات فرهنگی، آموزش قرآن و کرسی های پرسش و پاسخ به عنوان ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان نام برد و برنامه لیالی قدر آستان را تشریح کرد.
حضرت عبدالعظيم

 

عباس سلیمی، معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به برنامه های فرهنگی این آستان در ماه مبارک رمضان گفت: با توجّه به رهنمودهای تولیت آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)، امسال نیز برنامه های متنوعی برای زائران و مجاوران حرم مطهر پیش بینی شده است.

 

وی افزود: هر روز ظهرها بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر برنامه جزء خوانی ترتیل، از سوی قاریان ممتاز و با حضور پرشور مردم در مصلای بزرگ ری برگزار می شود.

 

سلیمی گفت: همچنین هر شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشا برنامه ای با عنوان « رمضان با قرآن » در آستان مقدس اجرا می شود که در این برنامه علاوه بر اجرای دعا و مناجات، قاریان ممتاز و بین المللی اجرای برنامه دارند و در دهه اوّل آیت الله ممدوحی، دهه دوّم حجت الاسلام  معین شیرازی و در دهه سوّم حجت الاسلام کاردان سخنرانی خواهند داشت و در تمام این شب ها مسابقات فرهنگی با اهدای جوایز متبرکه برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی و امور زائران آستان حضرت عبدالعظیم(ع)گفت: بر پایی کرسی های پرسش و پاسخ دینی از دیگر برنامه های این آستان در شب های پنجشنبه و شب های تعطیل است که در آن علما و روحانیان محترم قبل از مغرب و هم ساعاتی بعد از مغرب؛ ساعت 11 تا 2 بعد از نیمه شب در خدمت جوانان و مردم عزیز می باشند و به پرسش های دینی آنها پاسخ خواهند داد.

 

وی همچنین اقدام در مورد ارتقای معلومات قرآنی کارکنان و خدمتگزاران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) را از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان برشمرد و افزود: برگزاری دوره های آموزش قرآن به منظور ارتقای سطح معلومات قرآنی آنها، از سوی مرکز آموزش قرآن کریم برگزار خواهد شد.

 

سلیمی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه لیالی قدر هر سه شب نوزدهم و بیست و یکم و بیست و سوّم از ساعت22 تا ساعت2:30 بامداد با حضور قاریان ممتاز بین المللی و حضور آقایان غلامرضا زاده و آقای زین العابدین فر و استاد سعید طوسی با قرائت دعای جوشن کبیر و سخنرانی حجت الاسلام رفیعی، آیت الله سیّد احمد خاتمی و حجت الاسلام قرنی به ترتیب در شب های احیا برگزار خواهد شد. /959/ت302/ب

 

ارسال نظرات