۰۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۳۴۱۵۷
حجت الاسلام والمسلمین رجبی:

غفلت از جهاد اکبر سیاست مداران را دچار لغزش می کند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تزکیه نفس را مهم ترین عامل تقوای سیاسی دانست و گفت: کسانی که درعرصه سیاست دچار لغزش می شوند در جهاد اکبر شرکت نکرده اند.
حجت الاسلام و المسلمين رجبي

 

حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگارخبرگزاری رسا، در تعریف تقوای سیاسی اظهار داشت: رعایت موازین شرعی در فعالیت های سیاسی و نگرانی اشخاص از موضع گیری های خود با انگیزه الهی را تقوای سیاسی می گویند، این مختص کسانی است که سعی می کنند دچار لغزش نشوند و سعادت ابدی‌شان به خطر نیفتد.

 

وی رعایت موازین دینی براساس انگیزه های دنیوی و کسب شهرت و موقعیت را بر خلاف تقوای سیاسی دانست و گفت: شاید کسانی در ظاهر متقی باشند ولی نیت و باطن افراد تعیین کننده است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آشنایی با حدود الهی و موازین دینی را از الزامات تقوای سیاسی دانست و تصریح کرد: کسی که می خواهد تقوای سیاسی را رعایت کند باید بداند که دین در صحنه های سیاسی چه خواسته هایی را مطرح می کند و آن اصول را رعایت کند؛ بصیرت اجتماعی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است ناظر به این مطلب است.

 

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، افزود: بدون شک کسی که مصادیق را خوب نشناسد در تطبیق موازین بر موارد پیش آمده دچار اشتباه می شود و تقوای سیاسی به صورت ناخودآگاه عمل نخواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رجبی خودسازی و تزکیه نفس را مهم ترین عامل تقوای سیاسی برشمرد و گفت: رعایت تقوای سیاسی  یک عزم جدی و آمادگی روحی خاصی را می طلبد؛ علت این که برخی درعرصه سیاست دچار لغزش می شوند این است که در این جهاد اکبر شرکت نکرده اند.

 

وی ماه مبارک رمضان را زمینه ای مناسب برای تزکیه نفس دانست و ادامه داد: خداوند در این ماه شرایط عفو و بخشش را آسان کرده است؛ در روایت آمده است کسی که در این ماه آمرزیده نشود دیگر به این توفیق دست پیدا نخواهد کرد مگر این که عرفات را درک کند؛ کسانی که در مسیر تقوای سیاسی حرکت می کنند این فرصت را غنیمت شمرند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه فراگیری آموزه‌های دینی و آشنایی با حدود سیاسی و اجتماعی در این ماه را عبادت دانست و گفت: طبق نظر شیخ صدوق(ره) برترین عبادات در شب قدر مذاکره علمی در مباحث دینی است پس می توان گفت دقت و مراقبت در فعالیت های اجتماعی ـ سیاسی و شناخت مناسبات آن عبادت است./928/ت302/ع

ارسال نظرات