۱۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۱۳۴۲۶۳
مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت اهواز:

رفتار مبلغ بیش از سخن او مورد توجه مردم است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه اهواز ایجاد رابطه دوستانه و صمیمی مبلغان با مردم را موجب تأثیر پذیری بیشتر مردم از آنان دانست و اظهار داشت: مردم با دیدن فضائل اخلاقی و آداب و رفتار های معنوی و اخلاقی در منش، سیره و عملکرد مبلغان بسیار بیشتر تحت تأثیر تبلیغ مبلغان قرار خواهند گرفت.
حجت الاسلام عليرضا نيل آبکن

 

حجت الاسلام علیرضا نیل آبکن، مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به ظرفیت های ویژه معنوی ماه مبارک رمضان تصریح کرد: ماه رمضان ماه خدا و بندگی او است و دل های مردم در ماه مبارک رمضان برای دریافت فضائل اخلاقی و درک و استفاده از این مطالب آمادگی بیشتری دارند.

این استاد حوزه علمیه ایجاد رابطه دوستانه و صمیمی با مردم را موجب تأثیر پذیری بیشتر مردم از آنان دانست و اظهار داشت: مردم بیشتر از این که با صحبت و سخن شنیدن راهنمایی می شوند، با دیدن فضائل اخلاقی و آداب و رفتار های معنوی و اخلاقی در منش، سیره و عملکرد مبلغان بسیار بیشتر تحت تأثیر تبلیغ مبلغان قرار خواهند گرفت.

حجت الاسلام نیل آبکن با اشاره به این که همه مسائل اعتقادی و اخلاقی دین اسلام در قرآن کریم است افزود: ماه مبارک رمضان ماه قرآن است و بهترین فرصت است که مردم با قرآن آشنایی بیشتری داشته باشند و با این کتاب مقدس که وسیله سعادت مؤمنین است انس بیشتری پیدا کنند.

 

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت اهواز ضمن بیان حدیثی از امام صادق(ع) که ما اهل بیت همه علم خود را از قرآن دریافت می کنیم، اظهار داشت: همه چیز در قرآن است. رسالت، امامت، ولایت و تمامی اصول دین ما در قرآن تبیین شده و مبلغان باید تلاوت صحیح و خواندن زیبای قرآن کریم را مقدمه ای برای درک و توجه بشتر به مفاهیم و تفسیر آیات نورانی قرآن کریم قرار دهند.

 

وی در ادامه بیان داشت: مردم با روزه گرفتن، با وجود مهیا بودن امکانات برای خوردن و آشامیدن، خود را از این کار باز می دارند که تمرینی است برای خودداری از گناه و معصیت الهی در شرایطی که راه برای انجام گناه باز است و این ظرفیت عظیم خودسازی از برکات ماه مبارک رمضان است.

 حجت الاسلام نیل آبکن با بیان این که ظرفیت اخلاقی بزرگی در ماه مبارک رمضان ایجاد شده است اظهار داشت: مبلغان می بایست در طول انجام رسالت خود اخلاق حسنه، که اخلاق محمدی(ص) است را با گفتار و کردار خود تبلیغ کنند تا نتیجه بخش باشد و عمل کردن به این آموزه ها، رمز رسیدن به ارتقای سطح ایمان و معرفت به خدا است.

 

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت اهواز ادب را مهم ترین مسئله اخلاقی برای تبلیغ مبلغان دانست و افزود: بسیاری از مردم آداب معاشرت و ادب کردن در برابر خدا، قرآن و مردم را به نحوی که مورد رضای خداوند است، نمی دانند که باید این مهم از سوی مبلغان به مردم آموزش داده شود.

 این استاد حوزه علمیه برپایی مراسم های مختلف در این ماه مبارک را ظرفیت های اجتماعی مهمی دانست و تاکید کرد: در این ماه مراسم های مذهبی اعم از محافل قرآنی، تربیتی و اخلاقی و همچنین ضیافت های بسیاری برگزار می شود که می توانند زمینه ساز ایجاد وحدت و همدلی میان اقشار مختلف مردم شود.

 

وی با اشاره به این که مبلغان باید از ظرفیت های اجتماعی ایجاد شده استفاده لازم را ببرند، گفت: مبلغان باید در این محافل به انجام رسالت خود بپردازند و با رساندن کمک های مردم مؤمن روزه دار که در قالب های ضیافت ها و زکات فطره و سایر کمک ها صورت می گیرد، به دست نیازمندان رسانده و روحیه تعاون، ایثار و همدلی بیش از پیش میان همه مردم نهادینه کنند.

حجت الاسلام نیل آبکن با اشاره به ظرفیت بالای اعزام مبلغ در خوزستان، اظهار داشت: در حوزه های سفیران خوزستان ظرفیت بالایی برای ارسال مبلغ و تبلیغ کرامت های اخلاقی و انسانی وجود دارد که با همکاری بیشتر دستگاه های تبلیغی استان و برنامه ریزی صحیح برای این ظرفیت بالا، استان ما می تواند رشد چشمگیری در زمینه های فرهنگی و دینی داشته باشد.

 

وی در ادامه زمینه استفاده حداکثری از این ظرفیت را برپایی جلسات هدفمند میان حوزه های علمیه سفیران و دستگاه های تبلیغاتی دانست و ابراز داشت: این جلسات می بایست پیش از شروع ماه مبارک رمضان تشکیل شوند و به صورت هدفمند، مناطق مورد نظر را برای ارسال مبلغ مشخص کرده و تبیین کنند که چه مناطقی به کدام مسائل فرهنگی نیاز بیشتری برای تبلیغ دارند.

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت اهواز، در پایان ضمن تشکر از زحمات مبلغان در این ماه مبارک، آنان را به تبلیغ دلسوزانه و با هدف ارتقای سطح ایمان مردم توصیه و موفقیت روزافزون آنان را از خداوند خواستار شد./9451/ت302/ب

ارسال نظرات