۱۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۳۴۳۳۰
در گفت و گو با رسا مطرح شد؛

طلبه جامع بهترین سردار میدان جنگ نرم است

خبرگزاری رسا ـ قهرمان رشته های رزمی در گفت و گو با رسا اظهار داشت: در انقلاب اسلامی طلبه ای سربلند بیرون می آید که روحیه ولایت پذیری، شهادت طلبی و شجاعت را در خود تقویت کند و توصیه های مقام معظم رهبری مبنی بر تحصیل و تهیذیب و ورزش را جدی بگیرد.
طلبه جامع

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مشارکت طلاب حوزه های علمیه در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی، فکری و نظامی از برکات انقلاب اسلامی است. امروزه طلاب در بسیاری از زمینه ها به نقش آفرینی پرداخته و گفتمان انقلاب اسلامی را در عرصه های مختلف نشر می دهند. 

نوشتار زیر حاصل گفت و گوی خبرنگار خبرگزاری رسا با  حجت الاسلام عباس علمداری طلبه پایه پنجم حوزه علمیه اصفهان، قهرمان دان سه های فول کنتاکت، قهرمان دان یک کیک بوکسینگ، دارای حکم دان دو مویتای، دارای دو مقام قهرمان کشوری نود و پنج کیلوگرم سنگین وزن، قهرمان گروه آی ایتالیا، پنج بار قهرمان استان، نفر اول چتر بازی گروه سپاه، تک تیر انداز نمونه سال 83 تا 87 سپاه، تکاور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دارای دو مقام اولی در رشته موتور کراس 450 سی سی، دارای مدرک تحصیلی لیسانس الکترونیک و مسلط به زبان های انگلیسی، فرانسه و روسی که در درگیری های سال گذشته با گروهک تروریستی پژاک از ناحیه کتف مجروح شد، می‌باشد.

 

رسا ـ  امروزه اقتضائات اجتماعی مسئولیت های خاصی را متوجه طلاب و روحانیون کرده است. به نظر شما طلبه کارآمد در شرایط کنونی چه ویژگی هایی را باید دارا باشد؟

 

طلبه باید فردی اجرایی و عملیاتی بوده و گوش به فرمان ولی فقیه باشد، اگر پشتیبان ولایت فقیه باشیم به مملکت ما آسیبی نخواهد رسید و در این مسیر طلبه باید از مقام اطمینان قلبی به مقام رضا برسد.

 

بهترین مرگ برای یک طلبه  شهادت در راه دفاع از ولایت است. امام حسین «ع» فرمودند: مرگ با عزت بهتر از مرگ با ذلت است؛ باید مواظب کنیم مانند زبیر نشویم، زبیر تا تا درب خانه همراه علی (ع) بود، ولی در نهایت مقابل ولی الله ایستاد.

 

رسا ـ اگر ممکن است چگونگی زخمی شدنتان در درگیری های سال گذشته با گروهک تروریستی پژاک را برای ما بیان کنید.

 

درگیری ها صبح حدود ساعت پنج و نیم شروع شد و حدود سه ساعت طول کشید، ثمره این درگیری یک شهید و دو مجروح بود؛ به علت وخیم بودن حال مجروحان و خونریزی زیاد آنها دو ساعت مانده به غروب مجبور شدیم آنها را با یک آمبولانس و یک ماشین ضربت به پیران شهر انتقال دهیم، در اواسط راه به کمین کروهک پژاک برخورد کردیم که در اثر این درگیری دو نفر شهید و یک نفر زخمی شدند.

 

در همین حین یک فشنگ قناسه به کتف چپ بنده اصابت کرد و به فضل الهی از معرکه فرار کردیم ولی دوستان شهیدم ماندند و هنوز مانده اند، باشد که روزی انتقام آنها را بگیریم.

 

رسا ـ در رابطه با جنگ نرم در حال حاضر وظیفه طلاب و حوزویان را چگونه ارزیابی می کنید؟

 

طلبه باید مصداق این کلام حضرت آقا باشد که فرمودند بسیجی یعنی علی که تمام وجودش وقف اسلام بود؛ اگر طلبه اینها را داشته باشد چه در میدان جنگ نرم و چه در میدان جنگ سخت موفق خواهد بود.

 

میدان جنگ نرم هم همانند جنگ سخت سردارانی می خواهد، مهدی باکری می خواهد، حاج همت ها می خواهد، خرازی ها می خواهد، کاظمی ها می خواهد، زین الدین ها می خواهد و طلبه جامع بهترین نفر برای سردار بودن این میدان است.

 

رسا ـ با توجه به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به سال اقتصادی وظیفه طلاب را در این عرصه چگونه ارزیابی می کنید؟

 

طلبه اگر جهاد اقتصادی را به عنوان راهی برای رشد جامعه بداند و در این مسیر رشد و تعالی حرکت کند و به مردم آگاهی بدهد هم جامعه اصلاح می شود و هم فرمایش حضرت آقا بر زمین نمی ماند و هم او رسالت طلبگی خود را به خوبی به انجام رسانده است.

 

رسا ـ یکی از الگوهای موثر در شکل گیری شخصیت اخلاقی خودتان را برای ما معرفی کنید؟

 

یک روز پنج شنبه بعد از ظهر بود که خسته و کوفته پس از دوره آموزش های نظامی در  کوهستان کنار آبشاری نشسته بودیم، شنیده بودیم فردا مربی خواهد آمد که حسابی حال همه را می گیرد و امکان دارد به ظهر نرسیده چند نفری بیمارستانی شوند، خلاصه از آن مربی چهره ای عبوس و خشمگین در ذهن ما ایجاد کردند.

 

ناگهان دیدم که فردی قد بلند و چهار شانه با لباس نظامی در حوزچه ای که زیر آبشار جمع شده بود پرید، پیراهن خود را در آورد و شروع به شست و شو کرد، روی بدنش انگار که چندین بار تانک رفت و آمد کرده بود، پر از جای گلوله و جای بخیه بود، بعدا متوجه شدیم او مربی جدید است.

 

خلاصه وارد دوره شدیم و با آن مربی دوست شدیم، دیدم آن مربی عبوس و خشن که گفته بودند همین شخص مهربان و دوست داشتنی و خاکی است.

 

رسا ـ اگر خاطره ای از او در ذهن دارید که در شما خیلی تاثیر گذاشته است برای ما بگویید؟

 

در یکی از دوره های آموزش کلت کشی از او تکنیکی خواستم تا بهتر بتوانم کلت کشی و نشانه گیری کنم، او گفت: نماز شب بخوان، خندیدم و گفتم کلاس اخلاق نیامده ام، آمده‌ام کلت کشی و نشانه‌گیری یاد بگیرم، گفت: مگر نمی خواهی کلت بکشی خوب برو نماز شب بخوان چون نماز شب روحت را صیقل می دهد، ایمانت را قوی می کند و رسیدن به هدف را برایت آسان، پس بهترین آموزش برای تو نماز شب خواندن است پس برو نماز شب بخوان تا دنیا و آخرت را داشته باشی. او در عین داشتن یک شخصیت نظامی و خشونت بایسته آن، مملو از لطافت، نرمی و منش الهی بود.

/929/گ403/ر

 

ارسال نظرات