۱۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۱۳۴۴۲۹
امام جمعه چالوس:

ماه مبارک رمضان فرصتی برای تقویت فضائل اخلاقی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه چالوس با بیان این که در ماه مبارک رمضان درهای بهشت باز و درهای جهنم و دست های شیاطین بسته است، ادامه داد: باید از فرصت های معنوی این ماه جهت تقویت فضائل اخلاقی بهره گیریم.
امام جمعه چالوس

 

حجت الاسلام مهدی راشدی، امام جمعه چالوس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران گفت: ماه مبارک رمضان دارای فضایل فراوانی است که در روایات اهل بیت، کتاب آسمانی قرآن و خطبه شعبانیه حضرت رسول (ص) و حضرت علی (ع) به آن اشاره شده است.
 
وی با اشاره به این که خداوند در این ماه، راه ارتباط و زمینه های پیوند خود با بندگان را هموار کرده، عنوان داشت: مهم ترین دلیل فضیلت ماه مبارک رمضان این است که خداوند، تقدیر مقدرات همه موجودات طی یک سال را در این ماه مقرر فرمود.
 
حجت الاسلام راشدی با بیان این که در خطبه حضرت رسول (ص) به سه ویژگی ماه مبارک رمضان با تعابیر ماه رحمت، مغفرت و برکت اشاره شده است، بیان کرد: در این ماه درهای رحمت الهی به روی بندگان باز است.
 
امام جمعه چالوس با بیان این که در ماه مبارک رمضان درهای بهشت باز و درهای جهنم و دست های شیاطین بسته است، ادامه داد: باید از فرصت های معنوی این ماه جهت تقویت فضائل اخلاقی بهره گیریم.
 
حجت الاسلام راشدی ماه مبارک رمضان را فرصتی بزرگ برای دوری بندگان از وسوسه ها دانست و گفت: در این ایام توبه بنده به درگاه خداوند سبحان بسیار مورد تاکید قرار گرفته است.
 
وی با اشاره به این که در ماه مبارک رمضان، بندگان خدا بایست در جهت خودسازی و تعالی اخلاقی خویش حرکت کنند، اظهار داشت: انس با قرآن، قرائت این کتاب آسمانی و انسان ساز و فهم محتوا و دقیق آن در این ماه باید بیش از پیش مورد اهتمام قرار گیرد.
 
امام جمعه چالوس با اشاره به عظمت شب قدر، تصریح کرد: شب های قدر فرصت مغتنمی است تا مومنان با استغفار و دعا، قبولی طاعات و عبادات خود را از خداوند متعال طلب نمایند.
 
حجت الاسلام راشدی، درک فضایل عید فطر را به عنوان عید مشتاقان و دلدادگان حضرت دوست، بسیار با اهمیت دانست و گفت: عید فطر، جشن موفقیت، تسلط بر شیطان و جشن پیروزی مؤمنان است./950/ت302/ب

ارسال نظرات