۱۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۱۳۴۵۷۰
درآلمان، تاجیکستان و الجزایر؛

جشن میلاد امام حسن مجتبی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم جشن میلاد کریم اهل بیت‌، امام حسن مجتبی(ع) با حضور شیعیان و دوستداران اهل بیت(ع) در کشورهای تاجیکستان، الجزایر و آلمان برگزار شد.
امام حسن (ع)

 

  به گزارش خبرگزاری رسا، همزمان با خجسته سالروز میلاد با سعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) در ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن است، مراسم جشن میلاد با حضور شیعیان در تاجیکستان برگزار شد.

 

این مراسم با جلسه قرائت قرآن، اقامه نماز جماعت و صرف افطاری آغاز و با مداحی و سخنرانی رایزن فرهنگی و حجت‌الاسلام والمسلمین سعدی، مدیر گروه فقه و حقوق دانشگاه امام صادق(ع) درباره سیره حضرت امام حسن (ع) به پایان رسید.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعدی، در این مراسم گفت: اخلاق حسنه پیامبر (ص) سبب ایجاد بزرگترین تمدن در سرزمینی شد که مرکز توحش بود.

 
مدیر گروه فقه و حقوق دانشگاه امام صادق(ع)، شمشیر حضرت حجت (عج) را نیز برای تحمیل دین ندانست بلکه برای برداشتن اجبارها و اکراه‌هایی دانست که طاغوت‌ها ساخته‌اند.


وی خاطرنشان کرد که سیره حضرت امام حسن (ع) این است که بدی را نه با بدی بلکه به بهترین شیوه پاسخ دهید.

 

همچنین مراسم جشن امام حسن مجتبی(ع) با حضور کارکنان و مسوولان نمایندگی‌های ایران در الجزایر و اقشار مختلفی از شیعیان در محل سفارتخانه کشورمان در الجزیره برگزار شد.


 

در پایان این مراسم همچنین به تعدادی از شرکت کنندگان در مسابقه قرآنی که پیشتر از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان برگزار شده بود، جوایزی اهدا شد.

 

حجت السلام مهدی انصاری قمی نیز درسخنانی به جایگاه کریم اهل بیت در نزد پیامبر مکرم اسلام (ص) پرداخت.

 

انصاری قمی با اشاره به مستندات تاریخی و روایاتی از معصومین، مربی و تربیت کننده اصلی امام حسن (ع) را پیامبر مکرم اسلام معرفی کرد و افزود: ایشان همواره در پرورش و آموزش امام حسن و امام حسین (ع) توجه و اهتمام خاصی داشتند.
 

مرکز اسلامی هامبورگ نیز به مناسبت میلاد با سعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) در ماه مبارک رمضان، مراسم جشن میلاد و نیز محفل انس با قرآن با حضور دوستداران اهل بیت برگزار کرد./982/ب903/ک
 

ارسال نظرات