۱۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۱۳۴۵۷۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

صلح امام حسن سبب بقای دین مبین اسلام است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که امام حسن مجتبی(ع) با صلح خود سبب بقا دین مبین اسلام شد، خاطرنشان کرد: چهره نفاق با عدم پایبندی به این صلح‌نامه افشا شد.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين


حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع) گفت: امام حسن مجتبی(ع) با پذیرش صلح در شرایط سخت آن روز، علاوه بر جلوگیری از خونریزی، چهره واقعی معاویه را بیش از پیش نمایان ساخت.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین صلح امام حسن مجتبی (ع) را زمینه ساز حماسه جاودان عاشورا دانست و افزود: صلح این امام همام با معاویه، چهره زشت بنی امیه را نشان داد.

 

حجت الاسلام نعمت الهی با بیان این که امام حسن مجتبی(ع) با صلح خود سبب بقای دین مبین اسلام شد، خاطرنشان کرد: چهره نفاق با عدم پایبندی به این صلح‌نامه افشا شد.

 

وی یادآور شد: امام حسن (ع) چهره کامل انسانیت از نظر اخلاق، تقوا، عبودیت، وفاداری، پایبندی، تعهد، کمک به همنوعان و فقرا و فریادرسی از آنهاست.


مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که امام حسن (ع) با پذیرش صلح از خونریزی که هدف اصلی معاویه بود و می خواست ریشه شیعه و شیعیان آل علی (ع) را به هر قیمتی که هست قطع کند، جلوگیری کرد، افزود: بدین صورت چهره تابناک امام حسن همچنان که جد بزرگوار رسول الله پیش بینی فرموده بود، به عنوان «مصلح اکبر» در افق اسلام نمودار شد.


حجت الاسلام نعمت الهی تصریح کرد: آن حضرت از همان کودکی به یادگیری قرآن و سخنان حکیمانه و طریقه نبرد و شجاعت و دینداری در محضر عالیترین اسطوره های دین وانسانیت پرداختند.


مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین بخشنده بودن را یکی از صفات مهم آن حضرت دانست و با بیان این که در منزل آن حضرت بر روی نیازمندان باز بود، گفت: امام حسن مجتبی(ع) دوبار در دوران حیات خود کلیه اموالشان را میان فقرا تقسیم کردند.


وی اظهار داشت: دامنه شخصیت بی مانند سبط اکبر پیامبر (ص)امام حسن مجتبی (ع) آنقدر وسیع و گسترده است که آثار و نشانه های آن در همه کتاب های حدیث، سیره، تاریخ و مناقب فراوان به چشم می خورد.


مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین اضافه کرد: تواضع، فروتنی، خدا ترسی، روابط حسنه، احترام متقابل و کمک به بینوایان از ابعاد برجسته زندگی آن حضرت است، امام حسن مجتبی (ع) بازوی علمی، قضایی، و نیرویی بسیار کارآمد برای حکومت علوی و شخص امیرمومنان (ع)بودند، امام از جمله کسانی بود که از آغاز تا پایان به دفاع از حریم ولایت پرداخت و در جنگ های جمل، صفین و نهروان فعالانه شرکت کرد.


حجت الاسلام نعمت الهی افزود: طبق نقل تاریخ، امام حسن مجتبی (ع) با مشاهده خیانت یاران و فراهم نبودن زمینه جنگ با معاویه، خیر و صلاح امت را در این دیدند که از درگیر شدن با معاویه خودداری کرده و با صلح پیشنهادی معاویه، موافقت کنند و در اثر این صلح، هم مسلمانان را از شر هجوم خارجیان نجات دادند و هم از جنگ و خونریزی جلوگیری کردند./950/ت302/ب

ارسال نظرات