۱۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۱۳۴۵۸۹
حجت الاسلام والمسلمین مبلغی:

مسلمانان با وحدت دست مستکبران را از ممالک اسلامی کوتاه کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی، تقویت وحدت امت اسلام در مقابل نقشه های شوم استبکار جهانی را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست.
2/ حجت الاسلام احمد مبلغي

 

حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به قتل عام مسلمانان میانمار و نقشه های فراوان دشمنان علیه اسلام، اظهارکرد: مسلمانان با اتحاد می توانند نگذارند خواب هایی که دشمنان برای ما دیده اند تعبیر شود.

وی با تأکید بر  یکپارچگی امت اسلام علیه دشمنان و شفاف سازی روابط بین کشورهای مسلمان، گفت: مسلمانان می تواند دست به دست هم داده و رفتار بی رحمانه استکبار جهانی علیه خود را  محکوم کنند، افزایش حساسیت های رسانه ای و پوشش خبری این جنایات در سطح گسترده می تواند از وقوع مجدد چنین حوادثی جلوگیری کند.

مدیر مرکز تحقیقات مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، از رسانه ها، علما، نخبگان و دولت مردان مسلمان خواست تا موضع گیری صریحی علیه این جنایات داشته باشند و افزود: در چنین فضای شبهه ناکی با موضع گیری درست و قاطع می توان وحدت را تقویت کرد و این به نفع همه جوامع اسلامی است.

سوزاندن انسان‌ها وقیح ترین و بی رحمانه ترین جنایات است

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی با ابراز تعجب از سکوت مجامع و رسانه های بین المللی از کشتار وحشیانه و فجیع مسلمانان میانمار، گفت: وقیح ترین نوع بی رحمی این است که جانداری را بسوزانند چه رسد به این‌که تعداد زیادی از انسان‌ها را به آتش بکشیده و بکشند؛ این حادثه در مقابل چشمان رسانه های دنیا رخ می دهد، اما آنها با بی توجهی از کنار این مسأله عبور کرده و یا بسیار جزیی به آن می پردازند.

وی افزود: این نشان می دهد که مستکبران چه نگاه غلط و غیر انسانی نسبت به مسلمانان داشته و به کشتارها و قتل عام  مسلمین رضایت دارند.

رییس پژوهشگاه مطالعات تقریبی، با بیان این‌که رسانه های دشمن کوچ کترین مطلبی که علیه خودشان باشد را بزرگ کرده و گاهی خلاف واقع را واقعیت جلوه می دهند، گفت: این حادثه ای است که وجدان مردم جهان را تکان می دهد ولی با این حال مجامع بین المللی و رسانه های دنیا در قبال آن سکوت کرده اند./928/ت302/ج

 

ارسال نظرات