۱۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۱۳۴۶۸۴

یادواره شهدای روحانی آذربایجان شرقی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج طلاب و روحانیان سپاه عاشورای آذربایجان شرقی از برگزاری سه یادواره شهدای طلبه و روحانی تا پایان سال‌جاری خبر داد.
شهداي روحاني

 

حجت الاسلام عبدالرحیم سرایی، مسؤول بسیج طلاب و روحانیان سپاه عاشورای آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: استان آذربایجان‌شرقی دارای 159 شهید طلبه و روحانی است که از جهت تعداد شهدای این قشر جزء استان‌های نمونه در منطقه شمال‌غرب محسوب می شود.

 

مسؤول بسیج طلاب و روحانیان سپاه عاشورای آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: امسال برنامه‌ریزی و مقدمات لازم برای برگزاری سه یادواره شهدای طلبه و روحانی در شهرهای مراغه، میانه و شبستر فراهم شده است، افزون بر این امام جمعه و مردم شهیدپرور شهرستان هریس نیز پیگیر برگزاری این یادواره تا پایان سال هستند.

 

حجت الاسلام سرایی با اشاره به این‌که برگزاری یادواره شهدای طلبه و روحانی شهرستان مراغه قطعی شده است، گفت: نخستین یادواره شهدای طلبه و روحانی شهرستان مراغه همزمان با هفته دفاع مقدس با هدف نکوداشت یاد و خاطره عالمان عامل شهر شهیدپرور مراغه برگزار می شود.

 

وی از انتشار فراخوان مقالات، شعر و وبلاگ برای این یادواره خبر داد و گفت: نقش روحانیت در دفاع مقدس، رسالت روحانیت در پاسداشت ارزش های انقلاب اسلامی، نقش روحانیت در اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین رسالت روحانیت در بیداری اسلامی از موضوعات نخستین یادواره شهدای طلبه و روحانی مراغه است.

 

حجت الاسلام سرایی با تأکید بر تبیین نقش تبلیغی و رزمی روحانیان در جبهه های حق علیه باطل اظهار داشت: تعداد شهدای روحانی در مقایسه با شهدای دیگر اقشار جامعه بسیار بالا است که این موضوع نشان از عمل گرایی و مجاهدت روحانیت در نظام اسلامی ایران دارد.

 

مسؤول بسیج طلاب و روحانیان سپاه عاشورای آذربایجان شرقی در پایان با تأکید بر شناساندن سیره و منش زندگی شهدای طلبه و روحانی این شهرستان در مدارس علمیه استان افزود: امیدواریم با برگزاری یادواره شهدای طلبه روحانی در تمامی شهرستان‌ها مقدمات لازم برای کنگره بزرگداشت شهدای روحانی استان فراهم شود./935/ت303/ب

ارسال نظرات