۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۱۳۴۸۲۱
حجت الاسلام سالک:

به‌جای فعالیت‌های زودهنگام انتخاباتی باید بر راه‌های مقابله با تحریم‌ها متمرکز شد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سالک گفت: باید همه توجهات مسولان به جای بحث انتخابات متمرکز به مقابله با تحریم ها شود، چرا که ورود زود هنگام به بحث انتخابات مشکل آفرین خواهد بود.
حجت الاسلام احمد سالک سخنگوي مجمع روحانيت مبارز

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا به نقل از نسیم، محورهای گفت و گوی حجت الاسلام احمد سالک، رئیس مجمع روحانیون مجلس به شرح ذیل است:
- دشمنان در فضای جنگ نرم علیه جمهوی اسلامی متوسل به تحریم و گسترش ابعاد آن در عرصه‌های مختلف، به‌ویژه اقتصادی شده‌اند.
- استفاده از تحریم هوشمند وجه تمایز تحریم‌های این دوره با سه دهه گذشته است.
- در تحریم هوشمند ما با پرانتز باز مواجهیم که دشمنان به تناسب تدابیر جمهوری اسلامی حرکت های مقابله به مثلی انجام داده و ساز و کار جدیدی را رقم می‌زنند. به طور مثال در مقابل تحریم بانک مرکزی، ایران از طریق بانک دیگری در راستای پوشش جدید اقدام به خنثی کردن تحریم ها می‌کند ، بلافاصله آنان تدابیر ما را شناسایی ومجدداً دست به تحریم می‌زنند.
- رویکرد مقابله با تحریم در سایه همدلی بین سران قوا، نهادها ، تقویت گفتمان انقلاب اسلامی در مقابله با توطئه های دشمنان، اتخاذ تدابیر و توجه و پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری امکان‌پذیر است.
- همانطور که در جنگ سخت با تشکیل نشست‌ها ، قرارگاه ها و اتاق‌های فکر توانستیم در مقابل دشمن پیروز شویم امروز هم برای مقابله با تحریم های هوشمند و غیرهوشمند دشمنان نیازمند تشکیل قرارگاه های اقتصادی، سیاسی و امنیتی هستیم.
- این قرارگاه ها باید با سیاست گذاری مسئولان درجه اول کشور تشکیل شود تا با تدابیر لازم درمقابل جنگ اقتصادی منظم و غیرمنظم ایستادگی کنیم.
- امیدواریم قرارگاه‌های مقابله با جنگ اقتصادی که در قالب ستادهایی تشکیل شده بتواند پاسخگوی خنثی کردن تحریم های دشمنان باشد.
- هر چند در مجموع اقدامات صورت گرفته برای بی اثر کردن توطئه ها و تحریم ها قابل قبول است، اما نیازمند همدلی قویتری بین مسولان هستیم.
- برای مقابله با تحریم ها باید از تشریفات و ریخت و پاش‌ها جلو گیری کرده و با برنامه ریزی دقیق ، جامع و همسویی سران قوا امور را پیش ببریم.
- وحدت، همفکری و پرهیز از بگو مگوهای سیاسی اصلی‌ترین راهکار مسئولان وسران قوای سه گانه برای رهایی مردم از فشار تحریم‌های اقتصادی است.
شکل واقعی گروه های سیاسی مجلس مشخص نیست
- هنوز گروه های سیاسی موجود در مجلس شکل واقعی خود را پیدا نکرده اند تا بتوانند به ساماندهی ویژه‌ای برسند.
- با توجه به آنکه مجلس نهم مجلس ولایی است اگر همچنان ولایت پذیری تقویت شود فراکسیون‌ها و باندبازی ها نقشی در امور مجلس نخواهند داشت.
- امیدواریم مجلس نهم در چارچوب اصولگرایی حرکت کند تا تعدد فراکسیون‌ها به عامل افتراق تبدیل نشود.
- هرچند هنوز آرایش سیاسی مجلس نهم به طور دقیق شکل نگرفته اما تلاش داریم فراکسیون ها و جبهه ها با معیارهای اساسی و مورد قبول اصولگرایان حرکت کنند، تا هیچ مشکلی در مجلس نهم به وجود نیاید.
- قوت گرفتن سیاسی کاری‌ها و لابی‌های سیاسی به دور از ارزش‌های دینی و اخلاقی در مجلس منجر به کمرنگ شدن معیارهای اصولگرایی ، پویایی ، سلامت و زنده بودن می‌شود.
- متأسفانه خواسته‌های قوی اصولگرایی در مجلس نهم شکل نگرفت.
- مجلس نهم باید نمودی از حرکت در راستای منشور اصولگرایی از جمله تبعیت از ولایت، آینده‌نگری ، کفر ستیزی و ایستادگی با قدرت و قوت دربرابر استکبار و زورگیری و زیاده خواهی آنان باشد.
- باید مراقب باشیم لابی کاری منجر به زیر سوال رفتن شایسته سالاری نشود.
تلاش اصولگرایان برای حضور با کاندیدای واحد
- مجلس نهم بسیار در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها اثر گذار است، بنابراین مجلس با تقویت نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف قانون انتخابات و نقش آفرینی در معرفی کاندیداها در سطح کشور در انتخابات آینده تأثیر گذار خواهد بود.
- باید همه توجهات مسولان به جای بحث انتخابات متمرکز به مقابله با تحریم ها شود، چرا که ورود زود هنگام به بحث انتخابات مشکل آفرین خواهد بود.
- مجلس باید اتحاد و حرکت بر اساس ضوابط ذکر شده در قانون اساسی را برای هرگونه اقدامی در عرصه انتخابات آینده در نظر بگیرد.
- تلاش بر آن است که اصولگرایان با وحدت کامل در صحنه انتخابات ریاست جمهوری حضور یابند.
- مهمترین عامل برای برگزاری انتخابات پرشور و حضور حداکثری مردم گذر از عقبه تحریم ها است، لذا باید ستادها و قرارگاه های مشترک شکل گرفته برای مقابله با تحریم ها را بسیار جدی بگیریم.
-اظهارات و اقدامات اصلاح طلبان گویای ورود جدی آنان به عرصه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم است، اما به دلیل اختلافاتی که در گفتمان آنان وجود دارد، عملیاتی شدن خواسته هایشان بسیار سخت است.
- اصلاح طلبان برای ورود به عرصه انتخابات باید علاوه بر مقبولیت مردمی ، مقبولیت قضایی را نیز به دست آورند.
- چه عوامل فتنه و چه کسانی که فتنه را همراهی کردند نمی توانندو حق ندارند در مسئولیت ها ی نظام حضور پیدا کنند.
-به دلیل حضور اصلاح طلبان در فتنه 88 بسیار بعید به نظر می رسد که آنان موفق به کسب مقبولیت قضایی و مردمی شوند، به همین دلیل تعداد زیادی از آنان اعتراف کرده اند ، شاید نتوانند در صحنه انتخابات آینده حضور یابند.
-اصلاح طلبان با توجه به شکست های گذشته ورود شان به عرصه انتخابات برخلاف کاندیداهای تندرو گذشته، با معرفی کاندیداهای معتدل همراه خواهد بود.
-پیش بینی می کنیم که گزینه های متعددی هم در بین اصولگرایان و هم اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با یگدیگر به رقابت بپردازند.
-سیاسی ، مذهبی، مدیر و مدبر بودن برخی از شاخصه های کاندیدای اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم است، که اگر فرد روحانی اصولگرا با این معیارها وارد عرصه شود، قطعاً با استقبال بیشتر مردم نسبت به دیگر کاندیداها روبه رو خواهد شد.
-مردم ایران همواره در انتخابات های مختلف وحدت بالای جهانی را بر اساس دموکراسی رقم زده اند و پیش بینی ما حضور حداکثری مردم در انتخابات آینده است.
- راهپیمای روز قدس نشان خواهد داد که مردم ایران تا چه اندازه درپای صندوق های رأی ریاست جمهوری یازدهم شرکت خواهند داشت.

ارسال نظرات