۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۱۳۴۸۹۹

هشدار بنیاد الاقصی به اسرائیل برای بستن درهای مسجدالاقصی

خبرگزاری رسا ـ بنیاد وقف و میراث الاقصی به حزب لیکود اسراییل برای صدور بیانیه‌هایی مبنی بر جلوگیری از دسترسی مسلمانان به مسجدالاقصی در اعیاد یهودیان هشدار داد.
مسجد

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از palestine-info، بنیاد وقف و میراث الاقصی در بیانیه‎ایی اعلام کرد که نیروهای رژیم صهیونیستی قصد دارند طرح جلوگیری از دسترسی مسلمانان به مسجدالاقصی را در اواخر شهریورماه سال جاری به مناسبت جشن سال نو یهودی اجرا کنند.

 

بنیاد الاقصی در  این بیانیه از فلسطینیان قدس و کرانه باختری خواست تا با حضور گسترده‌تر در مسجدالاقصی مانع از اجرای این طرح شوند.

 

 

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) نیز به نیروهای اشغالگر اسرائیلی هشدار داد که در صورت بدتر شدن وضعیت مسجدالاقصی عواقب بدی در انتظار آنان خواهد بود.

 


حماس در بیانیه‌ای با اعلام این مطلب گفت: هر تلاشی از سوی اسرائیل برای تغییر وضعیت موجود در مسجدالاقصی، مانند آنچه که پیشتر در مسجد ابراهیمی اتفاق افتاد، تبعات فاجعه‌آمیزی خواهد داشت.

 

در این بیانیه عنوان شد: حتی تصور چنین اقدامی نیز نقض آشکار قداست مسجدالاقصی و اماکن مقدس اسلامی و تلاشی مذبوحانه برای یهودی کردن آن است.


حماس همچنین از گروه‌های فلسطینی، مردم فلسطین و همه انسان‌هایی که وجدان بیدار دارند خواست تا برای باطل کردن این نقشه از هر طریقی که می‌توانند وارد عمل شوند./982/ب903/ک

ارسال نظرات