۱۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۲:۳۸
کد خبر: ۱۳۴۹۳۶
آیت الله خاتمی:

عاشق امام علی احکام اسلامی را زیر سؤال نمی برد/فرهنگ شهادت دشمنان را زمین گیر کرده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با تاکید بر این که عاشق امام علی(ع) احکام اسلامی را زیر سؤال نمی برد، به تبیین جلوه های عشق آن حضرت به خداوند تبارک و تعالی پرداخت و گفت: مولای متقیان تجسم واقعی عشق به خدا، ایثار و عدالت بود.
آيت الله سيد احمد خاتمي
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی عضو جامعه مدرسین در مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان که سحرگاه امروز با حضور اقشار مختلف مردم در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت علی(ع) به تبیین فضائل و مناقب این امام همام پرداخت.
عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر بهره گیری حداکثری مردم از لیالی پر خیر و برکت قدر، گفت: آنهایی که می خواهند علوی زندگی کنند باید در سیره و روش زندگی مولای متقیان امام علی(ع) تامل و تدبر کنند و از ایشان درس و الگو بگیرند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که حضرت علی(ع) تجسم واقعی عشق به خدا، ایثار و عدالت بود، به بیان جلوه های عشق حضرت به خداوند تبارک و تعالی پرداخت و تصریح کرد: نخستین جلوه عشق امام علی(ع) به ذات اقدس اله، عشق مثالزدنی ایشان به نماز بود. 
آیت الله خاتمی دومین جلوه عشق امام علی(ع) به خداوند را علاقه ایشان به عبادت دانست و  با بیان این که سیر و سلوک با انس با دعاها محقق می شود، یادآورشد: ایشان اهل دعا بود، ما نیز باید به گونه ای زندگی کنیم که سراسر زندگی ما سرشار از انس با عبادات باشد.
این استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: شب های قدر قلب ماه مبارک رمضان و شب های دعا و باز بودن در رحمت الهی است و کسانی که در مراسم احیای شب قدر شرکت می کنند دعوت نامه از خداوند تبارک و تعالی و امام علی(ع) دارند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که حضرت علی(ع) سرباز فداکار دین بود، ابراز داشت: ایشان در ادوار و عرصه های مختلف این مهم را به منصه ظهور و بروز رساند و با افتخار در این وادی گام نهاد.
وی با یادآوری این که حضرت علی(ع) در تمام جنگ های پیامبر(ص) با دشمنان، مرد پا به رکاب میدان بود، افزود: در دوره سکوت و خانه نشینی حضرت علی(ع) نیز جلوه دیگری از عظمت این امام همام مشاهده شد، ایشان 25 سال خانه نشین شد و خون دل خورد و تنها دلیل خانه نشینی ایشان حفظ دین بود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: کسی که عاشق خداوند است برای او هیچ حکمی از احکام الله به خصوص حکم مسلم قرآنی حجاب پیش پا افتاده نیست؛ مگر می شود کسی دم از عشق به علی بزند و در عین حال احکام مقدس اسلام را زیر سؤال ببرد؟
وی چهارمین جلوه عشق امام علی(ع) به خداوند را عشق به شهادت ارزیابی و با بیان این که ایشان با این عشق زنده بود، تصریح کرد: ایشان تاکید می کردند مرگ برای من ناشناخته و ناشناس نیست و نسبت من با مرگ بسان تشنه ای است که به آب رسیده باشد.
آیت الله خاتمی با تاکید بر این که مولا امام علی(ع) عاشق بیقرار حضرت حق و شهادت بودند، تصریح کرد: فرهنگ شهادت کشور ما را بیمه کرده است؛ آنچه دشمنان نظام را زمین گیر کرده فرهنگ شهادت است و این فرهنگ نیز فرهنگ پیامبر(ص) و آل علی(ع) است. 
امام جمعه موقت تهران مظلومیت حضرت علی(ع) را سخت تر از شهادت ایشان ارزیابی و تاکید کرد: حتی یک لحظه عمر امام علی در غیر دفاع از دین و اسلام صرف نشد، اما متاسفانه به گونه ای دیگر با میراث پیامبر(ص) برخورد شد و سخت ترین دوره عمر ایشان دوره حکومت بود.
آیت الله خاتمی بیان داشت: اسلام فرماندهی همچون حضرت علی(ع) نداشت اما متاسفانه امت پاسخ شایسته ای به ایشان ندادند و بزرگ ترین جفاها و ظلم ها را در حق ایشان و حضرت زهرا و سایر اهل بیت روا داشتند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات