۱۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۱۳۴۹۸۱
رییس موساد فاش کرد:

تل‌آویو از تغییر رژیم در سوریه حمایت می‌کند

خبرگزاری رسا ـ رییس موساد و معاون نخست وزیر رژیم اسرائیل گفت: رژیم صهیونیستی از برکناری بشار اسد و تغییر در نظام این کشور حمایت می کند.
s

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پرس تی وی، دان مریدور، رییس موساد گفت: من امیدوار هستم تغییر رژیم سوریه رخ دهد، اگر چه نمی‌دانم چه وقت و چگونه اتفاق خواهد افتاد.

 

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که سوریه جدید درک کند که پیوستن به ایران اشتباهی است که انزوا از جهان غرب را برای این کشور به همراه خواهد داشت.

 

رییس موساد اظهارات اخیر خود را در حالی مطرح کرد که دولت‌های غربی مخالف سوریه همراه با عربستان سعودی، ترکیه و قطر از شورش‌های داخلی در این کشور حمایت می‌کنند.

سناتور جان مک‌کین، سناتور لیندزی گراهام و سناتور جوزف لیبرمن در همین خصوص اعلام کردند که امریکا باید از نیروهای هوایی خود برای حفاظت از مناطقی که در کنترل شورشیان در سوریه قرار دارد، استفاده کند.

روزنامه نیویورک تایمز، نیز گزارش داد که گروهی از افسران سازمان سیا در حال انجام عملیات مخفیانه در جنوب ترکیه هستند و به دولت‌های مخالف سوریه کمک می‌کنند تا مشخص کنند کدام یک از باندهای مسلح برای مبارزه با دولت سوریه تسلیحات لازم را دریافت کند.

 

اعضا گروه تروریستی القاعده نیز در مبارزه علیه دولت دمشق در چند ماه گذشته نقش داشته‌‎اند./982/ب903/ک

 

 

ارسال نظرات