۲۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۱۳۵۱۳۳
در پاسخ به اصلاحات صورت گرفته؛

آمریکا تحریم‎های اقتصادی میانمار را کاهش داد

خبرگزاری رسا ـ پس از اجرای درست دستورات آمریکا برای کشتار مسلمانان میانمار، آمریکا تحریم‎های اقتصادی این کشور را کاهش داد.
ميانمار

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از رویترز، بر اساس سخنان رابرت هورمتس، معاون وزیر امور خارجه، با توجه به ادامه کوشش های کشور برمه به اصلاحات شدید سیاسی، ایالات متحده تحریم های اقتصادی این کشور را کاهش می دهد و سرمایه گزاران آمریکایی را تشویق به سرمایه گذاری در میانمار می کند.
 

هورمتس، معاون وزیر خارجه در امور رشد اقتصادی، انرژی و محیط زیست، اظهار داشت که مقامات برمه در طول یک سال و نیم گذشته میزان قابل توجهی از اصلاحات بسیار بنیادی را انجام داده است و ایالات متحده در پاسخ به این اصلاحات از طریق کاهش تحریم ها اقدام متقابل صورت می دهد.

 

مقامات آمریکایی بدون اشاره به کشتار فجیع مردم مسلمان میانمار و محکومیت آن این اقدامات را جزء برنامه های اصلاحی دولت در نظر گرفته اند.

 

هورمت افزود که اصلاحات در برمه "فرصت هایی را برای مردم بیشتری در کشور فراهم می کند.

 

وی گفت ایالات متحده با کاهش تحریم ها و اجازه دادن به صادر کنندگان خدمات مالی و سرمایه گذاران بخش خصوصی ایالات متحده به سرمایه گذاری در این کشور، به این اصلاحات پاسخ داده است.

 

لازم به ذکر است، در حال حاضر اوضاع در ایالت راخین میانمار به شدت ناآرام است و صدها نفر از مسلمانان روهینگا در این ایالت به دست بودایی‌های افراطی کشته شده‌اند.

در پی نا آرامی‌های ماه‌های اخیر، تاکنون شش روستای مسلمان نشین در مناطق غربی میانمار به آتش کشیده شده است./982/ب903/ک

ارسال نظرات