۲۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۱۳۵۱۳۹
امام جمعه موقت تهران:

رژیم صهیونیستی نفس‌های آخر را می کشد/ غلبه بر تحریم بدون همکاری مردم امکان‌پذیر نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که سران عرب در مسأله سوریه هویت خود را به سخره گرفته و حیثیت اعراب را له کرده‌اند، گفت: ننگ و شرم بر حکام بی‌شعوری که با رژیم صهیونیستی و آمریکا همدست شده و از کشتار مردم سوریه حمایت می‌کنند.
 حجت الاسلام صديقي

  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، با تأکید بر رعایت تقوای الهی و دور بودن از ظلم، همگان را از غیبت، دروغ، تهمت، تنگ‌نظری، جفا، بی‌رحمی و بی‌توجهی به امور مسلمانان بر حذر داشت.

 

وی در ادامه به بیان اهمیت لیالی قدر پرداخت و با تأکید بر غنیمت شمردن شب 23 ماه مبارک رمضان که به احتمال فروان شب قدر است، از مؤمنان و نمازگزاران خواست برای نجات کل بشر و نجات شیعیان در منطقه از دست گرگ‌های بی‌رحم و غدار که بدتر از حرمله‌های زمان هستند، دعا کنند.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به روز قدس و تفاوت آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با روزهای دیگر، ابراز داشت: دنیای غرب نطفه‌ای ناپاک و نامشروع را که هیچ سابقه تاریخی نداشت در منطقه‌ای حساس کاشت و این نطفه به صورت یک غده سرطانی و خنجر تیزی که پهلوی جهان اسلام را مورد فشار قرار داده است، سبز شد.

 

وی افزود: رژیم صهیونیستی که ماهیت و اصالتی ندارد، اهالی فلسطین را از خانه‌هایشان بیرون راند، این سرزمین را غصب و در این شصت سال اراضی بیشتری را تصاحب کرد و قتل، ارعاب و جنایت آنان با هدف تغییر قبله اول یعنی مسجدالاقصی، یهودی‌سازی، تخریب و اهانت به آنجا صورت گرفت.

 

رژیم صهیونیستی در حال کشیدن نفس‌های آخر است

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با ابراز تأسف بسیار برای سران بی‌عرضه عرب و وابسته به رژیم صهیونیستی که هویت خود را به سخره گرفته‌اند و حیثیت همه اعراب را له کرده‌اند، گفت: این گروه کوچک به جای جنگ با صهیونیست‌ها با سوریه می‌جنگند و تعجب از این همسایه (ترکیه) که زمانی امپراتوری بود و با دنیای غرب می‌جنگید، اما امروز به این رژیم کمک می‌کند.

 

وی با بیان این‌که عمر رژیم صهیونیستی تمام شده و در حال کشیدن نفس‌های آخر است، اظهار داشت: اگر همه جمع شوند و به این جسد نیمه رمق رژیم صهیونیستی با این همه بیماری کمک کنند، ابدا قابل علاج نیست و این رژیم جعلی از بین رفتنی است.

 

پیروزی بر تحریم‌ها بدون حضور مردم امکان‌پذیر نیست

 

امام جمعه موقت تهران در ادامه به مسأله تحریم اشاره و تصریح کرد: تحریم‌ها تازگی ندارد، چراکه هشت سال هم تحریم بودیم و هم آتش بر سرمان می‌ریختند و در دنیا هیچ‌کس ما را حمایت نمی‌کرد، اگرچه امروز تحریم‌ها تشدید شده است، اما آنچه مسلم است ملت ایران فرزندان عاشورا هستند و هرگز نمی‌توانند آنان را از آرمان‌های مقدس خود بازدارند.

 

وی با بیان این‌که ملت ایران حسینی است و فشارها آنان را نورانی‌تر و مقاوم‌تر می‌کند، ابراز داشت: اگرچه شرایط تحریم است، اما همه دنیا با بحران اقتصادی، گرانی و بیکاری روبه‌رو است و معتقدیم مقدمه ظهور امام عصر‌(عج) بوده و بوی پیراهن یوسف به مشام می‌رسد و ان شاءالله به زودی تشریف می‌آورند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی پیروزی بر تحریم‌ها را بدون حضور مردم امکان‌پذیر ندانست و تذکر داد: همان‌طور که بدون حضور مردم امکان پیروزی در جنگ وجود نداشت، باید دولت به مردم اعتماد و جنگ امروز را که آخرین جنگ تاکتیکی دشمن است به درستی مدیریت کند.

 

دولت و ملت عراق وحدت خود را برای عبور از بحران‌ها حفظ کنند

 

وی از وقوع کودتای عراق که به تازگی در شرف وقوع بود، ابراز تأسف کرد و گفت: مثلث شوم ارتجاع عرب و حکام غرب و افزون‌طلب‌های داخل عراق بنای کودتا داشتند و می‌خواستند که دولت نوری مالکی را که به جهت استقلال‌طلبی مردمی بر سر کار است و مایه عزت و آبروی آنان است، ساقط کنند که شکر خدا نتوانستند و تعدادی از افسرها هم دستگیر شدند.

 

امام جمعه موقت تهران به دولت و ملت عراق توصیه کرد: دولت نوری مالکی با اتکای به مرجعیت آن کشور و مردم مؤمن دلداده به اهل بیت‌(ع) و جلب حمایت همه مردم که در بیرون کردن آمریکایی‌ها نقش داشتند، این وحدت را حفظ کنند تا از بحران‌هایی که اینها خلق می‌کنند به سلامت عبور کنند.

 

فشار بر سوریه نشانه زبونی دشمن است

 

وی همچنین مسأله سوریه را بسیار عجیب دانست و گفت: این همه استبداد، خفقان، آدم کشی و سخت‌گیری در کشورهای سلطنتی وجود دارد و صدایی از کسی بلند نمی‌شود اما در سوریه که اصلاحات شروع شده و مردم به این اصلاحات رأی داده‌اند، با ددمنشی خانواده‌ای را قتل عام می‌کنند و بچه کوچکی را جلوی چشم‌ها دار می‌زنند، این چه حقوق بشری است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی ادامه داد: ننگ و شرم بر این‌ها و ننگ بر حکام بی‌شعوری که با رژیم صهیونیستی و آمریکا همدستی و از دست‌ساز‌های آنان که با عنوان القاعده و وهابیت خونخواری می‌کنند علیه مردم سوریه حمایت می‌کنند؛ این فشارها نشانه زبونیت آنها است و ان شاءالله نجات نزدیک است.

 

مبادله اسرا عنایتی غیبی بود

 

بخشی از سخنان امام جمعه موقت تهران به سالروز بازگشت آزادگان در بند رژیم بعث عراق اختصاص داشت که وی با بیان این‌که مبادله اسرا عنایتی غیبی بود، گفت: وجود مقدس امام زمان‌(عج) گاهی در دل دشمن تصرف می‌کند و آنها چیزی را که نباید بگویند می‌گویند و کاری که نباید بکنند می‌کنند.

 

وی با بیان این‌که سید آزادگان مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی اکبر ابوترابی شمع جمع اسرا بود و بسیاری از اسیران به واسطه تلاش ایشان حافظ قرآن شدند و امروز جزو مفاخر کشور هستند و برخی جزو نخبگان علمی کشور شدند، گفت: قدر اسرا را می‌دانیم و به آنان افتخار می‌کنیم و انتظار داریم تا آخر سند حقانیت، الگو و چشم و چراغ ما باشند. /920/پ201/ج

ارسال نظرات