۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۱۳۵۲۰۳
امام جمعه خرمشهر:

عبادت خدا در شب قدر برتر از هشتاد سال بندگی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خرمشهر اظهار داشت: از این فرصتی استثنایی که خداوند متعال برای بشر فراهم کرده استفاده کنیم و در آخرین شب از لیالی قدر به گونه ای بهره ببریم که گویا این شب آخرین شب عمرمان است.
حجت الاسلام سيد عبدالنبي موسوي، امام جمعه خرمشهر

 

حجت الاسلام سید عبدالنبی موسوی، امام جمعه خرمشهر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، با اشاره به شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: مردم مسلمان و شیعی نظام اسلامی ایران باید در آخرین شب از لیالی قدر معرفت خود نسبت به مولا و امام خویش را افزایش دهند و اگر به این مسأله که جمیع مقدرات انسان در شب قدر تعیین می شود، یقین پیدا کنند، عملی خالص و جاودان از خود بر جای می گذارند.

وی با اشاره به عظمت و بزرگی شب‌های قدر افزود: شب قدر علاوه بر اینکه شب بزرگی است، امتیازات ویژه‌ای نیز دارد که آن چیزی جز مقارن شدن این شب‌ها با شب شهادت حضرت علی (ع) نیست و انسان باید قدر و منزلت این شب عزیز را بداند.

استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به اینکه عبادت در شب قدر برابر با یک هزار ماه است، افزود: این هزار ماه بیش از 80 سال است و کسی که در شب قدر عبادت خدا را کند، همانند شخصی است که بیش از 80 سال بندگی و عبادت کرده است.

حجت الاسلام موسوی فرد تصریح کرد: شب قدر، شبی است که قرآن، حقایق آن و درب‌های غیب و انوار هدایت در معرض و دسترس انسان است و کسی که وارد شب قدر شد قلبش نسبت به قرآن نورانی می‌شود و چشم‌های دلش باز خواهد شد.

وی افزود: شب قدر، شبی است که قدر و منزلت آدمی در نزد پروردگار تا عرش اعلی بالا رفته و خودِ خدا در این شب دست بنده نیازمندش‌ را می‌گیرد و چه زیباست که مردم دستان خالیشان را به سوی پروردگار دراز کرده فریاد الغوث الغوث را تا اوج آسمان ها رسانند.

این مقام مسؤول با بیان این که ماه مبارک رمضان، ظرف نزول قرآن کریم است، اظهار داشت: ما نمی توانیم انکار کنیم که اهمیت ماه مبارک رمضان تنها به دلیل نزول قرآن است؛ چرا که این ماه ظرفی برای نزول کتاب هدایت گر بشر بوده و علاوه بر آن این شب قدر، شبی برای رقم خوردن تقدیر انسان است.

حجت الاسلام موسوی فرد تصریح کرد: شیطان قسم خورده تا در مسیر اهل بیت(ع) قرار گیرد و دوستداران امیرالمؤمنین (ع) را منحرف کند؛ از این رو باید مراقب بود در دام شیطان اسیر نشویم و در شب قدر اگر در وادی شیطان و ظلمات هستیم باید به خود بیاییم و مسیرمان را تغییر دهیم.

امام جمعه خرمشهر در پایان سخنان خود، اظهار داشت: من توصیه می کنم به همه برادران و خواهران دینی که از این فرصتی استثنایی که خداوند متعال برای بشر فراهم کرده استفاده کنند و در آخرین شب از لیالی قدر به گونه ای بهره ببرند که گویا این شب آخرین شب قدر عمرشان باشد./9465/ت302/ب

ارسال نظرات