۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۱۳۵۲۶۰
اعلام برنامه‌های هفته پایانی ماه رمضان؛

برگزاری روزانه 14 محفل سخنرانی در حرم مطهر رضوی

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی از برگزاری چهارده محفل وعظ و سخنرانی در حرم مطهر حضرت رضا(ع) خبرداد.
برگزاری روزانه 14 محفل سخنرانی در حرم مطهر رضوی

 

حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با بیان این مطلب گفت: سخنرانی حجت الاسلام حاج علی اکبری، با موضوع بندگی و عبودیت از شنبه تا چهارشنبه ساعت 21:30، سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، پنجشنبه و جمعه با موضوع درس هایی از قرآن ساعت 21:30 در صحن جامع حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

وی در خصوص برنامه های سخنرانی در رواق بزرگ امام خمینی بیان داشت: سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سیدآبادی، با موضوع وصیت های حضرت علی(ع) ساعت 13:15، سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین تهرانی، با موضوع سیمای یاران حضرت علی(ع) ساعت 11:30، سخنرانی حجت الاسلام اکرمی، با موضوعی درس‌هایی از رمضان ساعت 4:45 بامداد، سخنرانی حجت الاسلام گلزاده با موضوع جایگاه اخلاق در قرآن ساعت 19 برگزار خواهد شد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با بیان این که پنج عنوان سخنرانی در مسجد گوهرشاد این حرم مطهر برگزار می شود، افزود: این عناوین شامل وصایای امیرالمؤمنین علی(ع)، شرح دعاهای روز ماه رمضان، اهمیت و آثار تقوا، رمضان و فرصت ها و وظایف ما در ماه رمضان است و این محافل هر روز در ایوان مقصوره و شبستان های این مسجد برگزار می شود.

وی با اشاره به این که دو محفل با عنوان ها حجاب و عفاف از منظر قرآن و حدیث و فلسفه روزه از منظر قرآن و حدیث به ترتیب هر روز بعد از نماز صبح و بعد از نماز ظهر و عصر در رواق دارالحجه برگزار می شود، خاطرنشان کرد: سخنرانی ویژه خواهران همه روزه قبل و بعد از نماز ظهر و عصر در رواق دارالاجابه برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی افزود: محفل سخنرانی ویژه خواهران و برادران دعوت شده در طرح اطعام رضوی همه روزه قبل از نماز مغرب و عشا در صحن هدایت این حرم مطهر برگزار می شود.

وی برگزاری محافل قرآنی با حضور قاریان بین المللی را از دیگر فعالیت های این معاونت برشمرد و یادآور شد: روزانه چهار جزء قرآن کریم در صحن ها و رواق های در حرم مطهر رضوی قرائت و تلاوت می شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در پایان برگزاری قرائت زیارت و مرثیه سرایی، بیان احکام و مسائل شرعی، قرائت دعا و نشست های فرهنگی را از دیگر برنامه هایی دانست که برای هفته پایانی ماه مبارک رمضان از سوی این معاونت در نظر گرفته شده است./968/ پ203/ب

ارسال نظرات