۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۱۳۵۳۰۱

رادیو امید در منطقه زلزله زده ورزقان راه اندازی شد

خبرگزاری رسا ـ رادیو امید در پس زمین‌لرزه 2/6 ریشتری در منطقه ورزقان و اهر به همت صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی راه اندازی شد.
راديو

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در پس زمین‌لرزه 2/6 ریشتری در منطقه ورزقان و اهر رادیو امید را با هدف اطلاع رسانی شفاف و آگاهی بخشی به عموم مردم منطقه راه اندازی کرد.

 

مردم ورزقان و اهر می تواننند رادیو امید را در امواج اف ام ردیف 5/98 دریافت کرده و نسبت به اقدامات پیشگیرانه و مقابله با حوادث آگاهی های لازم را کسب کنند.

 

بنا براین گزارش، وزیر کشور امروز با هلی کوپتر در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی حاضر شد و خود مدیریت بحران مناطق را در دست گرفت و در جریان روند کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان و اقدامات فوری و میان‌مدت، قرار گرفت.

 

نجار ضمن بررسی دقیق گزارش مسؤولان منطقه و مدیران محلی، جوانب مختلف بحران زلزله، از جمله شرایط اسکان اضطراری، وضعیت امداد و نجات، جستجوی مفقودان و ارائه سایر کمک‌های مورد نیاز به مردم را از نزدیک بررسی کرد و تدابیر تکمیلی برای ارتقای کیفیت مدیریت شرایط اضطراری اتخاذ شد.

 

وزیر کشور وجود فواصل زیاد بین مناطق آسیب دیده را عمده مشکل در بحث امداد رسانی دانست و در بدو ورود به هریس یکی از مناطق آسیب دیده از زلزله 6.2 ریشتری آذربایجان شرقی به طور مستقیم با آسیب دیدگان و مردم روستای باجاباج و چوباندار این شهرستان که 100 درصد تخریب شده‌اند دیدار و در جریان مشکلات آنان قرار گرفت.

 

همچنین اداره کل راه و امور پایانه های آذربایجان شرقی در اطلاعیه از عموم مردم استان خواست تا نسبت به سفرهای غیرضروری برای کاهش ترافیک مسیرهای امدادرسانی اقدام کنند.

 

کمیته امداد امام خمینی(ره) استان نیز برای دریافت کمک های نقدی و مواد غذایی مردم نوعدوست آذربایجان شرقی اعلام آمادگی کرده است./935/پ202/ب

ارسال نظرات