۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۱۳۵۳۰۶
چند خبر از مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی؛

تعامل روحانیان با گروه های امداد رسان در مناطق زلزله‎زده

خبرگزاری رسا ـ آغاز شایعه پراکنی از سوی رسانه های معاند، آسیب جدی به حوزه علمیه امام صادق(ع) اهر و تعامل روحانیان با گروه های امداد رسان اخبار مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی است.
زلزله


حجت الاسلام ناصر حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت و گو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری رسا در اهر، از وضعیت امدادرسانی، اسکان و رسیدگی به مجروحان حادثه زمین لرزه روز گذشته ابراز رضایت کرد.


وی گفت: متاسفانه آمار تلفات و مجروحان در روستاهای اهر و ورزقان نسبت به دیگر مناطق زیاد است که هم اکنون کار امدادرسانی به آسیب دیدگان ادامه دارد.

 

امام جمعه اهر از جراحت یکی از طلاب و آسیب جدی حوزه علمیه امام صادق(ع) این شهر خبر داد و گفت: طبقه سوم این مرکز علوم دینی آسیب دیده که هم اکنون حوزه خالی از طلبه بوده و طلبه ای که در زلزله نخست با شکستکی پا مواجه شد سریعا به بیمارستان انتقال یافت.

 

حجت الاسلام حاجی زاده ادامه داد: طی تماسی که با اداره تبلیغات  اسلامی داشته‌ام، خوشبختانه روحانیان و مبلغان اعزامی به روستاها از سلامت کامل برخوردار هستند و شاهدیم که خود روحانیان با گروه‌های امدادرسانی تعامل و همکاری نزدیکی دارند.

 

آغاز شایعه پراکنی از سوی رسانه های معاند

 

رسانه‌های معاند و تجزیه‌طلب خارجی، بار دیگر با نشان دادن چهره حقیقی خود، اقدام به شایعه‌سازی و دروغ‌پراکنی برای ایجاد رعب و وحشت در استان آذربایجان شرقی کرده اند.


در شرایطی که بسیج عمومی تمام ارگان‌های کشوری و لشکری برای امدادرسانی به مجروحان و آسیب دیدگان وجود دارد، این بنگاه‌های دروغ پراکنی از عدم حضور و رسیدگی به آسیب دیدگان زلزله عصر روز گذشته اهر و ورزقان خبر می دهند.

 

این در حالیست که وزرای کشور و بهداشت با حضور در مناطق زلزله زده اقدامات و دستورات لازم را برای رسیدگی هر چه سریع‌تر به این مناطق صادر کرده اند، افزون بر این تمام نیروهای امداد و بسیج آذربایجان شرقی نیز با مدیریت بحران استان همگاهنگی های لازم برای رسیدگی به آسیب دیدگان را انجام می دهند.

 

هم اکنون فضای حاکم در شهرهای اهر، هریس و ورزقان در حال بازگشت به وضعیت عمومی است که بنا بر اعلام مسؤولان، تا پایان روز کار امداد و نجات و برآورد خسارات این زمین لرزه به پایان خواهد رسید.

 

مردم به شایعات توجه نکنند

 

مجرب، کارشناس مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تبریز دقایقی پیش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اعلام کرد: پس از زمین لرزه اصلی روز گذشته، بیش از 120 پس لرزه خفیف در منطقه ورزقان و اهر ثبت شده که نشان می دهد قدرت پس لرزه ها عموما سیر نزولی داشته است.

 

وی ادامه داد: شایعاتی که وجود دارد، از پایه و اساس کذب بوده و هیچ گونه جنبه علمی ندارد، به عبارت دیگر هیچگاه نمی توان گفت که دقیقا فلان ساعت زمین لرزه ای واقع می شود و یا قدرت زلزله بعدی فلان میزان خواهد بود.

 

کارشناس مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تبریز خواستار حفظ آرامش عمومی و عدم توجه مردم به شایعات بی پایه و اساس شد و گفت: اکیپ مرکز با حضور متخصصان در دانشگاه تبریز مستقر شده که اطلاعات لحظه ای را به آگاهی عموم می رساند./935/پ201/ب

ارسال نظرات