۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۱۳۵۴۰۳
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب:

هیچ موضوعی در جهان اسلام مهم‌تر از مساله فلسطین وجود ندارد

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل جدید مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، خواستار حضور پرشور مسلمانان جهان در راهپیمایی روز جهانی قدس شد و تاکید کرد: هیچ موضوعی مهم تر و حیاتی تر از مساله فلسطین و دفاع از مردم مظلوم این منطقه وجود ندارد.
آيت الله محسن اراکي
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محسن اراکی دبیر کل جدید مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، روز دوشنبه در حاشیه دیدار با حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، در گفت وگو با خبرنگاران، بر ضرورت حضور پرشور مردم کشورمان و مسلمانان جهان در راهپیمایی روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان تاکید کرد. 
آیت‌الله اراکی با اشاره به موقعیت ویژه فلسطین، حمایت از فلسطین را ضرورتی اجتناب ناپذیر برای ملت های مسلمان جهان دانست و با یادآوری فرازهایی از بیانات تاریخی امام راحل در این باره، گفت: امروز هیچ موضوعی مهم تر و حیاتی تر از مساله فلسطین و دفاع از مردم مظلوم این منطقه که سال ها تحت سلطه، ظلم و ستم بی حد و حصر رژیم صهیونیستی بوده اند، ‌وجود ندارد.
دبیر کل جدید مجمع جهانی تقریب مذاهب دفاع از فلسطین را تضمین کننده یکپارچگی و وحدت امت اسلام در برابر دشمنان و استکبار جهانی دانست و روز جهانی قدس را فرصتی برای نمایش این اتحاد ارزیابی کرد.
آیت‌الله اراکی از فلسطین به عنوان قلب جهان اسلام یاد کرد و با محکوم کردن جنایات ددمنشانه صهیونیست ها، خواستار اتحاد تمامی مسلمانان جهان در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی شد.  
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه سخنان خود از تلاش همه جانبه دشمنان برای بهم زدن وحدت و یکپارچگی مسلمانان جهان سخن گفت و افزود: دشمنان اسلام برای ایجاد جنگ طایفه ای، قومی و مذهبی تمام توان خود را بکار گرفته اند، در چنین شرایطی امت اسلام باید به هوش باشد و فریب توطئه استکبار را نخورد. /924/پ203/ج
ارسال نظرات