۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۱۳۵۴۱۷
برای اولین بار؛

راهپیمایی روز قدس در استرالیا برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسلمانان و شهروندان استرالیا برای اولین بار در تاریخ این کشور، در راهپیمایی روز جهانی قدس که در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار می شود، شرکت می کنند.
قدس

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از العالم، مسلمانان و شهروندان استرالیا برای اولین بار در طول تاریخ این کشور، روز جمعه مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس را برگزار می کنند.

 

هیأت بزرگداشت روز جهانی قدس استرالیا اعلام کرد که راهپیمایی روز جهانی قدس برای اولین بار در این کشور همگام با همه کشورهای اسلامی و اکثر پایتخت های کشورهای غربی برگزار می شود.

 

این هیأت تاکید کرد: راهپیمایی روز جهانی قدس با هدف احیای حق، یاری مظلوم و محکومیت دشمنی ظلم و طاغوت و محکومیت سیاست های استبکار جهانی بویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ملت ها و حقوق غصب شده آنان در استرالیا برگزار می شود.

 

هیأت بزرگداشت روز جهانی قدس از همه شهروندان مسلمان و عرب و همچنین شهروندان کشورهای مختلف ساکن استرالیا خواست در راهپیمایی گسترده ای که در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان برگزار می شود، مشارکت گسترده ای داشته باشند.

 

راهپیمایی روز جهانی قدس از ساعت 14 الی 16 بعدازظهر روز جمعه از مقابل بوستان هاید باراک در سیدنی پایتخت استرالیا آغاز خواهد شد و تا کنسولگری آمریکا واقع در میدان مارتن بلیس ادامه خواهد یافت.

 

این هیأت در ادامه بیانیه خود اظهار داشت: مسجد الاقصی که اولین قبله مسلمانان است با تهدیدات روزانه صهیونیست ها مواجه شده و قدس نیز با آواره شدن ملت فلسطین و تسلط صهیونیست ها در حال تغییر ماهیت و یهودی شدن قرار دارد. همه این اقدامات در برابر چشمان ساسمان مللف شورای امنیت و حکام مسلمانی که با رژیم اشغالگر همدست هستند، صورت می گیرد.

 

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: آمریکا در جنایت های بی حد و حصر رژیم صهیونیستی شریک است و به حمایت های مادی و نظامی و رسانه ای را از این رژیم ادامه می دهد. مسلمانان و عرب ها باید فراموش نکنند که فلسطین مسأله اصلی و مرکزی جهان اسلام است و نباید در فتنه های مذهبی و طایفه ای غرق شوند و دست خود را برای نجات به کشتی آمریکا که هلاکت را در پی دارد، دراز کنند.

 

این بیانیه می افزاید: غرب از مسلمانان می خواهد که خانه خود را با دستان خود ویران سازند تا تخریب مسجد الاقصی را به فراموشی بسپارند. از ملت های عربی و اسلامی می خواهیم بیدار شوند و گرد و غبار را از چشمان خود دور سازند تا با چشمان بصیرت در برابر جنایت های صهیونیست جهانی ایستادگی کنند./980/ب901/ک

ارسال نظرات